اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
توییت خوانی و نقش توییتر بر جامعه ایرانی;
بسیاری از فعالین فضای مجازی در خوزستان که دستی بر نوشتن دارند طی سال های اخیر به توییتر پیوستند و مطالب خود را در این شبکه اجتماعی پرمخاطب منتشر می کنند.
شوشان: شبکه های اجتماعی مجازی امروز به بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده اند. اگر فرهنگ را به هوایی تشبیه می کنیم که در آن تنفس می کنیم حقیقتا فضای مجازی نیز در شرایط فعلی به بخشی از فضای تنفس جامعه تبدیل شده است.

شبکه ‌های اجتماعی و پیام‌ رسان‌های موبایلی از توییتر تا تلگرام و اینستاگرام این روزها بخشی از زندگی روزمره مردم شده است. 

توییتر اگرچه دسترسی آسانی ندارد اما آن قدر بین گروه ‌های مختلف رواج پیدا کرده است که با یک هشتگ می توان به تیتر یک رسانه ها بدل شد.

توییتر مختص یک جناح، گروه و حزب خاصی نیست همه در این شبکه اجتماعی برای انتشار مطالب خود سهمی دارند و بسیاری از طرفداران این گروه های سیاسی از این طریق پیگیر جریانات گروه ها و اشخاص سیاسی مورد علاقه خود هستند.

 به عبارتی از توییتر به عنوان یک منبع تولید محتوا استفاده می‌شود. این باعث می‌شود یک سری افراد که اصلاً کاربر توییتر نیستند، وارد آن شوند و از آن استفاده کنند. 

هیچ ابزار دیگری این قابلیت را مانند توییتر ندارد تا باعث شوند صدای مردم، همبستگی اجتماعی و وحدت مردم در تمام دنیا انعکاس پیدا کند. شما می‌دانید وقتی مبحثی در توییتر ترند (Trend) می‌شود، تمام رسانه‌های رسمی، آنلاین، آفلاین و… به بررسی این نکته می‌پردازند که چرا این مسئله در دنیا ترند شده است. 

حضور فعالین سیاسی، اجتماعی و رسانه ای خوزستان در توییتر

توییتر جای خود را در بین فعالین فضای مجازی در جهان و ایران باز کرده است و استان خوزستان هم از این قاعده مستثنا نبوده است.

بسیاری از فعالین فضای مجازی درخوزستان که دستی بر نوشتن دارند طی سال های اخیر به توییتر پیوستند و مطالب خودرا در این شبکه اجتماعی پرمخاطب منتشر می کنند.

بسیاری از این توییت ها بیان مشکلات، کمبودها و معضلاتی است که خوزستان با آن دست و پنجه نرم می کند و فعالین فضای مجازی زمانیکه از پیچ و خم کارهای اداری و نامه نگاری ها خسته شدند و دیگر امیدی به حل این مشکلات ندارند با توییت کردن صدای خود را به مسئولین می رساند.

این تاثیر گذاری تا جایی پیش رفته است که بسیاری از مسئولین درهمان فضای توییتر پاسخ مخاطبین خود را می دهند و بسیاری از این مشکلات حل شده و یا با یک دستور توییتری پیگیری شده است.

نتیجه نشان داده مسئولین توجه بیشتری به فعل و انفعالات فضای مجازی و مطالبی که در آن نشر پیدا می کند نشان می دهند پس توییتر توانسته ابزاری باشد که ارتباط سریعتر و دوسویه با مسئولین و مخاطبین برقرار کند.

لازم به ذکر است پایگاه خبری شوشان در نظر دارد بخشی از توییت های فعالین سیاسی، اجتماعی و رسانه ای خوزستان را به صورت یک بسته خبری طی روزهای آینده منتشر کند تا مخاطبین بتوانند از محتوای منتشر شده در این شبکه اجتماعی بهره مند شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار