اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
طرح سوال از رئیس‌جمهور برای بررسی علل گرانی بازار خودرو، نابسامانی بازار ارز و نیز گرانی کالاها و مایحتاج اساسی مردم امروز تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد
سوال جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور درباره گرانی در بازار کالاهای اساسی، ارز و مسکن تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد.

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به طرح سوال جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور در انتقاد از گرانی ارز و مشکلات نابه‌سامان اقتصادی و آشفتگی بازار، گفت: طرح سوال از آقای روحانی رئیس‌جمهور با امضای 130 تن از نمایندگان تهیه شده است.

وی افزود: طرح سوال 130 تن از نمایندگان مجلس از آقای روحانی رئیس‌جمهور برای بررسی علل گرانی بازار خودرو، نابسامانی بازار ارز و نیز گرانی کالاها و مایحتاج اساسی مردم امروز تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: طرح سوال از آقای روحانی رئیس‌جمهور، 130 امضا دارد، اما تعداد زیادی از نمایندگان خواستار پاسخ‌گویی آقای روحانی درباره علل آشفتگی موجود در بازار انواع کالاها هستند.

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: پس از اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهور در یکی از جلسات علنی مجلس، آقای روحانی می‌بایست برای ادای توضیحاتی در مجلس حضور یابد.

متن کامل طرح سوال از رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

با عنایت به مفاد اصل 88 قانون اساسی و با استناد به مواد 210 و 211 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدینوسیله سوالات اینجانبان در 5 محور ذیل از آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم برای طی فرایند رسیدگی، ارجاع به کمیسیون تخصصی و ارائه پاسخ در صحن علنی مجلس در اولین فرصت ممکن تقدیم می‌گردد.

1- چرا و به چه دلیل قیمت ارزهای خارجی به سرعت در حال افزایش و ارزش پول ملی در حال کاهش است؟

2- علت از هم گسیختگی اوضاع بازار مسکن و خودرو و تورم عجیب و غریب چند صد درصدی بازار مسکن چیست و چرا دولت طی 7 سال گذشته هیچ اقدام جدی برای تامین مسکن مردم و کنترل قیمت و کیفیت خودرو انجام نداده است؟

3- در کجای برجام اشتباه استراتژیک مرتکب شدید که آمریکا بدون کوچکترین هزینه از این توافق خارج و اروپا هم با پررویی تمام همچنان خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران است، بدون آنکه خود به تعهداتش عمل نماید حتی در عملیاتی کردن طرح حقیرانه اینستکس!

4- قرار شد دولت بخاطر مشکلات ناشی از بیماری کرونا، به واحدهای تولیدی و بخش‌های آسیب دیده وام اعطا کرده و کمک نماید. اما صدای اعتراض همه بخش‌ها بلند است. دولت در این زمینه چه کاری کرده و چقدر کمک کرده است؟

5- از فروردین 97 که قیمت دلار دولتی 4200 تومان اعلام شد، تا امروز چند میلیارد دلار به این قیمت عرضه شده است. به چه کسانی داده شده و سرنوشت این دلارها چه شده است و چه تاثیری بر کنترل تورم داشته است؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار