اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
ناظر گمرکات خوزستان خبر داد:
ناظر گمرکات خوزستان گفت:صادرات کالاهای غیرنفتی از واحدهای گمرکی خوزستان در سه ماه نخست امسال با وجود پیامدهای منفی ناشی از کرونا از واردات کالا پیشی گرفت.

غلامرضا بلوطی میرزا افزود: در این مدت صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان به وزن ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۷۳ تن به ارزش ۸۸ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال معادل ۲ میلیارد و ۹۹ میلیون دلار بود.

به گفته وی انواع مصالح ساختمانی ، فراورده‌های پتروشیمی ، مواد غذایی و تره بار ، لوازم خانگی و مکانیکی و آهن آلات از مهمترین کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان در بهار امسال بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود:بخشی از صادرات کالا از واحدهای گمرکی خوزستان از مرزهای باشماق و پرویز خان دراستان های کردستان و کرمانشاه و بخشی نیز از مرز دریایی خرمشهر انجام شده است.

به گفته بلوطی میرزا واردات کالا از گمرکات خوزستان در سه ماه نخست امسال به وزن چهار میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۱۴ تن به ارزش ۶۲ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار بوده است.

غلات ، نهاده های دامی و کشاورزی ، فولاد و وسایل مکانیکی از مهمترین کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان بوده که عموما" از گمرک بندر امام وارد کشور شده است.

پارسال حدود ۱۱میلیارد دلار انواع کالاهای غیرنفتی از گمرکات خوزستان صادر شد.

بندر امام ، خرمشهر ، اهواز و آبادان از مهمترین واحدهای گمرکی خوزستان به شمار می‌روند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار