اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
تا اطلاع ثانوی اجتماعات تعطیل!
عضو کمیته علمی کرونا با تاکید بر اینکه همه استان‌ها باید قرمز فرض شوند چرا که وضعیت از امروز به فردا متغیرست، گفت: تا زمانیکه کرونا در دنیا کنترل نشده، هیچ استانی را نباید سفید فرض‌ کرد.
مینو محرز با اشاره به مراجعه شمار بالایی از مردم به بیمارستان‌ها گفت: عملکرد مردم در جوامع مختلف منجر به فزونی یافتن بیماران یا کنترل بیماری می‌شود.

وی با اشاره به مراعات کردن مردم در ایام عید تا اردیبهشت ماه گفت: همه مردم شرایط را رها کرده و حتی بدون ماسک بساط کباب و قلیان در پارک‌ها به راه انداختند.

هرچه ما تاکید کردیم تنها راه پیشگیری رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و ماسک است، گوش کسی بدهکار نشد و متاسفانه در حال حاضر بیماری به سرعت رو به پیشرفت است.محرز برای هزارمین بار زدن ماسک و بیرون نیامدن از منزل را متذکر شد و افزود: اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید حتما ماسک بزنید.

ماسک دستدوز پارچه‌ای کفایت می‌کند

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: نیازی به زدن ماسک جراحی نیست چون هم گران است و هم بعد از ۸ ساعت استفاده، باید دور انداخته شود.

مردم بهتر است از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند که خودشان هم قادر به ساختن آن باشند.محرز در اینباره گفت: ماسک‌های پارچه‌ای دو لایه دوخته می‌شوند و میان آن هم دستمال کاغذی به کار می‌رود. قابل شستشوست و لازم نیست روزانه برای ماسک‌های جراحی هزینه کنند.

وی تبلیغات فضای مجازی و تصورات غیر علمی را ناظر بر از بین رفتن ویروس در گرمای هوا دانست و افزود: با تمام ناشناختگی‌های این ویروس هیچکس فکر نکرده بود با گرما از بین می‌رود. بلکه باید به مردم حقیقت را می‌گفتند و همه جا را باز نمی‌کردند.

هیچ استانی سفید نیست

محرز با اعلام اینکه مضرات تعطیلی‌های سراسری بسیار وخیم تر از خود بیماری بوده است، افزود: این مسئله مشکلات روانی و بی‌پولی را به همراه داشته که هیچ کشوری از عهده آن برنیامده است.

وی افزود: بارها به مردم گفتیم رستوان‌ها را باز کرده‌اند؛ درست! اما شما نروید. ولی مردم گوش ندادند. پس خواهش می‌کنیم تا هنوز بیماری در دنیا و ایران کنترل نشده، هیچ استانی را با رنگ‌های قرمز، سبز و سفید فرض نکنید.

محرز در رابطه با سوالی مبنی بر ابتلای دوباره به کرونا گفت: این افراد تعدادی کمی هستند و ابتلای مجددشان به این دلیل بود که آنتی بادی محافظت کننده در بدنشان کاهش یافته و مجدد مبتلا شده بودند اما این مسئله به ندرت دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این افراد تا زمانیکه مصونیت دارند، قادر به اهدای خون هستند.

بی علامتی با مصونیت سلولی

محرز گفت: بسیاری افراد که کرونای بدون علامت گرفتند، ممکن است آنتی‌بادی نداشته باشند ولی مطالعه‌ای در سوئد ثابت کرده است این مسئله مصونیت سلولی می‌دهد.

وی افزود: وزارت بهداشت سیستم خیلی خوبی دارد و باید حمایت شود. نهادها باید به حرف سیستم بداشت و درمان گوش فرا دهند؛ هرچند ضررهای مالی وجود داشته باشد.

محرز بر لزوم آگاهی رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: در تمام دنیا مردم نقش مهمی در کنترل این بیمار بازی می‌کنند به شرطی که آگاهی‌شان به حدی باشد که روی عملکرد آن‌ها تاثیر بگذارد.

تا اطلاع ثانوی اجتماعات تعطیل!

وی گفت: ماسک باید با خواهش و یا زور اجباری شود. هرچه به مردم گفتیم به عزا و عروسی و رستوران نروید، گوش ندادند تا مسئله به اینجا رسید بنابراین به سخت‌گیری بیشتر نیاز است و بنده معتقدم باید برای این مهم جریمه تعیین کرد.

محرز افزود: درخواست دارم اگر قانون و مقرراتی اتخاذ می‌شود، در اجرا هم نظارت صورت گیرد چون تا امروز هرچه دستورالعمل آمده اجرایی نشده.

وی گفت: عشق ما سلامت مردم است؛ لذا از مردم انتظار داریم نصایح وزارت بهداشت را گوش دهند و دولت به قوانین محکم‌تر عمل کند و در جاهایی که تجمع است، بسته شده و تا اطلاع ثانوی باز نشود.

رهبری به ما دلگرمی دادند

همچنین سیدرضا غلامی، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت در این برنامه اظهار کرد: اولین خواسته ما اینست که همکاری مردم و نهادها با ما بیشتر شود چراکه در کنار ما ماندن و همراهی کردن، [کار را به سرانجام خواهد رساند.

وی افزود: رهبری با فرمایشات اخیر خود دلگرمی خاصی به ما دادند که بتوانیم با اطاعت از فرمایشات ایشان در راستای کنترل این بیماری قدم‌های مثبت و محکم‌تری برداریم.

مردم بهداشت را رعایت کنید!

غلامی خاطرنشان کرد: خواسته گروه سلامت اینست که مردم بهداشت را رعایت کنند.وی مبنای تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی کرونا را مدیریتی دانست و گفت: گاه برخی نظرات کارشناسی وزارت بهداشت اجرایی نشد ولی اخیرا و بعد از فرمایشات حضرت آقا نظرات کارشناسی وزارت بهداشت بیشتر مدنظر قرار می‌گیرد.

غلامی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت بارها اعلام کرده در کنار کنترل بیماری اقتصاد مردم را مدنظر داریم و لذا همه سازمان‌ها باید پروتکل‌ها را اجرا کرده و همکاری و همدلی باید بیشتر شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار