اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
شوشان - مهدی شیخ‌انصاری:

روز چهارشنبه خبری آمد که مرد دوست داشتنی ، مهربان ، محقق و تاریخ شناس خوزستان ، حاج محمد حسین هدایت اهوازی دارفانی را وداع گفت.

مرحوم هدایت در دوران زندگانی خود آثاری از خود به یادگارگذاشت که محورهای آنها بیشتر در  معرفی شخصیت جناب علی ابن مهزیار اهوازی ، شهر اهواز ، استان خوزستان  ، آداب و فرهنگ مردم استان بوده است.

حاج محمد حسین هدایت اهوازی این مرد خدا و محب اهل بیت (ع) از خصوصیات بارزش خوش خلقی و مهربانی با همه مردم بود .دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا پایان نامه تحصیلی خود در موضوع تاریخ  خوزستان بارها به وی مراجعه می کردند زیر ا که وی تاریخ شفاهی استان و گنجینه ای از معلومات در زمینه فرهنگ و هویت خوزستان داشت.

منزل وی در چهار راه زند اهواز گنجینه ای در خود جای داده است که  مجموعه ای از اسناد و تصاویری از شخصیت ها ،  رویدادهای تاریخی و مطبوعات  استان و کتابهایی از نویسندگان بزرگ خوزستان که می تواند مرجعی برای محققان و پژوهشگران در خصوص تاریخ خوزستان باشد .

حقیر هر گاه به محضر این تاریخ و فرهنگ شناس خوزستان می رسیدم همیشه نکته و موضوعی تازه از خوزستان یادآوری می کرد و من را با خوزستان عزیز بیشتر آشنا می ساخت . 

عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع) از ویژگی های بارز این مرد خدا بود .صد حیف که این هدایت تاریخ خوزستان از میان ما رفت .

مردی که خوزستان را خوب می شناخت ، تاریخش را می شناخت ، فرهنگش را می شناخت و با آثار خود خوزستان را معرفی کرد.

او رفت اما یاد و نام زنده است و آثارش چراغی است برای شناخت بیشتر خوزستان و فرهنگ خوزستان. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار