اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
شوشان - نوید قائدی:

بحث من مادران بی قید و بی خیالی نیست که برای تربیت و آینده فرزندان خود هدف و برنامه ای ندارند و بیشتر به فکر عیش و آرامش خود هستند که خدار را شکر در جامعه ما درصد بالایی ندارند.

روی سخنم با مادران دلسوز و ایثارگری است که در دنیای وانفسا و سخت فعلی حواسشان از تعلیم و تعلم فرزندان در تمام ابعاد علمی و اخلاقی و عملی غافل نشده است.

در شرایط دشوار اکنون مادران زیادی را سراغ دارم که با چنگ و دندان و مرارت و مشقت مانند مدیری حاذق و ایثارگر در حال جانفشانی برای حفظ زندگی و پیشبرد امور یومیه هستند،مادرانی که این روز ها کمتر به خواسته های خود توجه دارند و بیشتر نظرشان معطوف به حفظ حریم زندگی است،داریم مادرانی که از خوراک خود هم زده اند تا فرزندان بتوانند قوت بیشتری مصرف کنند تا سلامت بیشتری داشته باشند، دیگر خودتان تا آخر قصه این ایثارگری را بخوانید.

چنین مادرانی حتما در میانسالی دچار انواع آلام جسمی و روحی می شوند که گذران زندگی را برای آن ها سخت می کند.

اما قصدم از این گفتمان این بود که بگویم چنین مادرانی فرشته اند و خداوند به واسطه این عشق حقیقی و متعهدانه بعد از گذران این شرایط در وجودشان حسی نهاده که با دیدن موفقیت فرزندان خود دچار شور و شعف و احساس سرزندگی می شوند.

این مادران معماران تمدن و پایه گذاران آینده ای نوین و درخشان در مسیر تمدن ایرانی و بشری هستند،چنین مادرانی هنرمندان واقعی مسیر زندگی هستند که در آسمان هم جایگاه رفیعی خواهند داشت،هر چقدر تعداد این مادران بالاتر رود گل های شکفته جامعه بیشتر و معطر خواهد بود.

این شرایط سخت که آزمونی بزرگ در مسیر فعلی زندگی ماست، سره را از ناسره و عیار انسانیت ها را بیشتر از همیشه هویدا می کند،صد البته این روزها خواهند گذشت و موسم آزمون الهی تا زمانی دیگر فرو می نشیند و نمایان می شود که مادران موفق و پیروز این کارزار سخت زندگی کجای این حکمت الهی جای دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار