اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
پیرو انتشار خبری با عنوان "مردم ایذه و باغملک و دهدز منتظر آب از سرشاخه های کارون نباشند" و همچنین جمع‌آوری لوله‌های انتقال آب، روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه کرد.
متن پاسخ روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان به شرح زیر است:

طرح جامع آبرسانی به شهرهای شمال شرق خوزستان از سد کارون 3، جز طرح های مهم و در حال پیگیری سازمان آب و برق می باشد و  این سازمان تا حصول رضایت مردم و رساندن آب به مناطق مورد نظر از پیگیری و تلاش برای اجرای آن دست بر نمی دارد و ارائه خدمت به مردم شریف و بزرگوار آن خطه را افتخار خود می داند.

طرح فوق یکی از بزرگترین طرح‌های جامع تأمین آب شرب در کشور می‌باشد. این طرح به منظور تامین آب شرب با کیفیت و کمیت مناسب ، برای 7 شهر ایذه، قلعه¬تل، باغملک، هفتکل، صیدون، رامهرمز، میداوود و 689 روستا به میزان 62 میلیون متر مکعب در سال، برای جمعیتی معادل 730،000 نفر، تا افق 1425در دست اجرا قرار دارد. اعتبار مورد نیاز این طرح بالغ بر 5000 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و406  میلیون یورو از محل سرمایه گذاری خارجی میباشد. اقدامات انجام شده در این طرح به شرح زیر می باشد:

الف – اقدامات صورت گرفته با استفاده از اعتبارات ملی ( حدفاصل ایذه تا رامهرمز ):

علاوه بر طرح¬های کوتاه مدت و میان مدت تأمین آب شرب اجرا شده در شهرهای هدف طرح، در راستای تسریع در اجرای طرح جامع آبرسانی شمال شرق خوزستان، عملیات اجرایی خطوط انتقال پایین دستی به طول 118 کیلومتر با اقطار 750 تا 1300 میلیمتر و به شرح ذیل، از خرداد ماه سال 1394 آغاز و با توجه به اعتبارات ملی تخصیص یافته، پروژه تا کنون 66 کیلومتر حد فاصل رامهرمز تا روستای کلگه باغملک تکمیل و ادامه مسیر تا ایذه نیز با پیشرفت 40 درصد در حال اجرا میباشد.

با توجه به اعتبارات تخصیص یافته تا این تاریخ بالغ بر 1،000 میلیارد ریال برای اجرای بخش های پایین دستی پروژه هزینه شده است.

ب – اقدامات صورت گرفته با استفاده از سرمایه¬گذاری خارجی:( حدفاصل سد کارون 3 تا ایذه)

1.    مناقصه پروژه سامانه مشترک تأمین آب شرب و کشاورزی از سد کارون 3 به شهرهای ایذه و باغملک و احداث تصفیه خانه به روش EPC+F، پس از اخذ کلیه مجوزهای مورد نیاز و همچنین اخذ مصوبه شورای اقتصاد کشور جهت سرمایه گذاری شرکت های خارجی به مبلغ 406،000،000 یورو، در سال 1396 برگزار گردید و در نهایت مقرر شد، کنسرسیوم مشترک ایران و چین به موازات پیگیری انعقاد قرارداد تأمین مالی، عملیات اجرایی بخش هایی از پروژه در قالب کارهای زودهنگام را شروع نماید.

2.    متأسفانه بدلیل بروز تحریم های ظالمانه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و علی رغم تلاش های بی وقفه و پیگیری های مستمر، پیمانکار ایرانی، قادر به عقد قرارداد و تأمین مالی پروژه با شرکت چینی نشده و این موضوع بطور مکرر از سوی سازمان آب و برق خوزستان به کنسرسیوم مشترک ابلاغ گردید و با توجه به عدم حصول نتیجه، از ابتدای سال 98 عملیات اجرایی کارهای زودهنگام متوقف گردید. به دلیل عدم تحقق سرمایه گذاری خارجی ، ای بخش از طرح در طی مدت 2 سال کمتر از یک دهم درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طبیعی است ادامه این روند نتیجه بخش نبوده و منجر به اتلاف وقت و خسارت میگردید که در نهایت به منظور خروج از وضعیت ایجاد شده  مناقصه مذکور در اسفند ماه 98 ابطال گردید و پیمانکار قبلی نسبت به جمع آوری کارگاه و اقلام متعلق به خود اقدام نمود.

3.    برگزاری مجدد فراخوان ارزیابی شرکت¬ها واجد شرایط اجرا و تأمین مالی خارجی جهت پروژه مذکور در حال انجام میباشد و ارزیابی شرکت¬های متقاضی تا شهریور ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید. علاوه بر این، موضوع استفاده از سرمایه گذاری داخلی با استفاده از ظرفیت های قانون بودجه به موازات در حال پیگیری است.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار