اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
مدیرکل نوسازی مدارس استان عنوان کرد:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش طرح آجر به آجر را اجرایی کرد که در این طرح هدف مشارکت اقشار مختلف جامعه در امر مدرسه‌سازی است.
علی قربانی اظهار کرد: در خوزستان حدود شش هزار فضای آموزشی داریم که حدود ۳۰ درصد این فضا تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی است. متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است که در استان خوزستان به ازای هر دانش آموز ۴.۸ متر مربع است. یعنی ۰.۴ متر مربع با استاندارد کشوری فاصله داریم.

وی افزود: حدود ۲۰ سال است که مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور و استان خوزستان به طور جدی در حال کمک کردن به مدرسه‌سازی هستند که سهم کمک، سال به سال افزایش یافته است. به طوری‌که در سال جاری از حدود ۷۰۰ پروژه فعال، ۴۶ درصد یعنی بیش از ۳۰۰ پروژه کاملا توسط خیرین و یا به صورت مشارکتی در حال ساخت هستند. از حدود هزار و ۳۳۰ کلاس درسی که سال گذشته به آموزش و پرورش تحویل دادیم و حدود هزار و ۲۰۰ کلاس درسی که امسال تحویل می‌دهیم به طور متوسط، ۴۷ درصد آن‌ها پروژه‌های مشارکتی و خیرساز هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تاکید کرد: امسال وزارت آموزش و پرورش طرح آجر به آجر را اجرایی کرد. در این طرح هدف مشارکت اقشار مختلف جامعه در امر مدرسه‌سازی است. با توجه به اینکه توان همه اقشار یکسان نیست، شرایط برای کمک‌های خُرد نیز فراهم شد. ما تلاش داریم که به کمک رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنیم که چطور افراد مختلف می‌توانند در این طرح شرکت کنند. اکنون در حال بسترسازی برای این طرح هستیم.

قربانی در پایان با اشاره به هدف از اجرای طرح آجر به آجر گفت: هدف ما این است که همه افراد جامعه مدرسه را از خود بدانند و در ساخت و نگهداری مدرسه کمک کنند. کمک‌های بزرگ از سوی خیرین همچنان ادامه دارد و خوشبختانه استان خوزستان با حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تعهد در سال ۹۹، رتبه دوم کشوری را دارد. سال گذشته نیز مشارکت خیرین حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود و علاوه بر ترمیم و ساخت مدارس سیل زده، حدود ۲۵۰ کلاس درس جدید با کمک خیرین در مناطق سیل زده ساخته شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار