اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
نگاهی به گزارش کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت؛
حریرچی معاون‌کل وزارت بهداشت معتقد است که تقریبا کل کشور در وضعیت قرمز دارد و وضعیت اصلا خوب نیست. او همچنین می‌گوید: تا زمانی که بستری‌ها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست.
در چند ماه گذشته، وضعیت پایتخت از لحاظ شیوع کرونا (بنا بر اعلام رسمی وزارت بهداشت) در شرایط هشدار قرار دارد، اما بسیاری از مسئولان شهری و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران معتقد است که پایتخت ایران با 15 میلیون نفر جمعیت، مدت‌هاست که در وضعیت قرمز قرار گرفته است. 

حتی 18 تیر امسال، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در حساب توئیتر خود وضعیت تهران از نظر کرونا را ‌بسیار اسفناک و در وضعیت قرمز عنوان کرد. 

طبق آمار نیز روزانه حدود یک میلیون و 800 هزار نفر از شهرهای اطراف و دیگر نقاط کشور به تهران که وزارتخانه‌ها و نهادهای مهم کشور در آن قرار دارد، در رفت و آمد هستند و همین امر باعث شده، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، تهران را منبع پخش کرونا در کشور بداند. 

حریرچی معتقد است که تقریبا کل کشور در وضعیت قرمز دارد و وضعیت اصلا خوب نیست. او همچنین می‌گوید: تا زمانی که بستری‌ها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست.

آمار روزانه نیز این موضوع را تایید می‌کند و بنا بر اعلام سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت «در استان تهران ۹ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و موارد روزانه بستری در این استان طی یک ماه گذشته به دو برابر افزایش یافته است. 

در شهرستان های تهران، پاکدشت، دماوند و شهریار آمار بستری ها شیب نسبتا تندی را طی می کند؛ به طوری که در استان تهران نیمی از تخت های مراقبت های ویژه بزرگسالان در اشغال بیماران کرونایی است». 

اما ایرچ حریرچی در خصوص وضعیت شهر تهران هم گفته است که در این شهر روزانه ۶۰۰ نفر بر اثر ابتلا بستری می‌شوند و اکنون تهران به منبع پخش بیماری به کل کشور تبدیل شده است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان از شنبه (4 مرداد) تا یکشنبه (5 مرداد 99 )۲ هزار و ۳۳۳ مبتلای جدید در کشور شناسایی شدند و ۲۱۶ نفر هم در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند. 

بر همین اساس شمار مبتلایان در ایران به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر و مجموع کل درگذشتگان نیز به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. 

به گفته سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت تعداد کل بهبودیافتگان ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر بوده و ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.   

همچنین ۲۵ استان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند، بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت که گزارش آن در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت قرار گرفته، روند ثبات با تغییرات مختصر و نامنظم در یک استان (لرستان) و با تغییرات مختصر کاهشی در یک استان (خوزستان) مشاهده شد. 

روند صعودی یا شروع پیک در ۹ استان (آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، مازندران، خراسان رضوی، کرمان، قزوین، گلستان، قم و تهران) مشاهده شد. 

به نظر می رسد شش استان (زنجان، ایلام، آذربایجان غربی، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی) اخیرا یک پیک اپیدمی را تجربه کرده اند. 

در ۱۴ استان (هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، اردبیل، فارس، سمنان، همدان، سیستان و بلوچستان، یزد، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و گیلان) ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد.

تشدید محدودیت‌ها در برخی شهرها

مسئولان وزارت بهداشت از رشد 300 برابری آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی و مشهد ابراز نگرانی می‌‌کنند و از روز گذشته ، محدودیت‌های جدید در این استان اعمال و تشدید می‌شود. 

حسن جعفری، دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: که با اعمال محدودیت‌های جدید هرگونه اتراق در اطراف بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حاشیه بولوار‌ها ممنوع و مراکز تجمع عمومی نظیر سینما، تئاتر و سالن‌های همایش تا اطلاع بعدی تعطیل است. 

او افزود که از امروز همچنین آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، مراکز تفریحی و آبی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی و همه باشگاه‌های ورزشی و پربرخورد تعطیل است. 

جعفری تاکید کرد که مساجد و مصلا‌ها نیز در مناطق قرمز شامل محدودیت تردد و نظارت سختگیرانه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش در استان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

آرمان‌ملی/
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار