شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به برگزاری آیین‌های عزاداری محرم لازم است سطح سواد سلامت جامعه در خصوص کرونا و محرم افزایش یابد.
محمد اسماعیل مطلق ظهر امروز دوشنبه در نخستین نشست اتخاذ راهکار و تمهیدات بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم در شرایط کرونا در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری آئین‌های عزاداری محرم، می‌توان با اتخاذ تمهیدات اصولی از سوی نهادهای حاکمیتی و رعایت ضوابط بهداشتی از جانب مردم، آئین‌های محرم را به صورت باشکوه برگزار کرد.

وی بر افزایش سطح سواد سلامت جامعه در خصوص کرونا و ایام محرم تأکید کرد و افزود: باید شرایط را به گونه‌ای کنیم که آگاهی مردم در خصوص خود مراقبتی به منظور مبتلا نشدن به کرونا افزایش یابد. لذا در این زمینه رسانه‌ها نقش و تأثیر بسزایی دارند که لازم است آن را به درستی ایفا کنند.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در ایام محرم تمام مردم شامل عزاداران، سخنرانان، روحانیون و مداحان ملزم به استفاده از ماسک هستند و پیشنهاد می‌شود هیئت‌های مذهبی با کمک‌های مالی که جمع‌آوری می‌کنند طرح «نذر ماسک» را اجرا کنند.

اسماعیل مطلق با بیان اینکه شست‌وشوی دست‌ها با صابون و الکل از سوی عزاداران در مجالس عزاداری محرم باید به صورت مرتب انجام شود، گفت: در حین اجرای مراسم و تجمع‌های عزاداری فاصله ۲ متری بین افراد رعایت شود.

وی گفت: به منظور جلوگیری از بروز مشکل و گسترش ویروس بهتر است مراسم‌ها در فضای باز و در طول روز برگزار شوند. عزاداران نیز به منظور انجام برخی سنت‌های عزاداری از برهنه شدن پرهیز کنند.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: محل عزاداری باید به صورت مرتب ضدعفونی شود و حداکثر زمان برگزاری مراسم صرفاً دو ساعت باشد. همچنین لازم است تمام نذری‌ها به صورت بسته‌بندی و بهداشتی ارائه شود.

اسماعیل مطلق اضافه کرد: نیروی انتظامی، بسیج و مردم مانع از برگزاری مجالسی شوند که در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است.

وی بیان کرد: اگر تمام این ضوابط به درستی اجرا شوند قطعاً مراسم‌ها و مجالس عزاداری در ایام محرم با کمترین مشکل برگزار خواهند شد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار