اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
سرپرست بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان خبر داد
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ۱۴۲ درصدی توزیع کود در استان خبر داد و گفت: امیدواریم کشاورزان بدون دغدغه تامین کود، کشت تابستانه امسال خود را انجام دهند.
تورج نوروزی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای کشاورزی استان خوزستان، قرار است ۴۳۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ به کشت محصولات زراعی باغی اختصاص یابد و امیدواریم کشاورزان بتوانند در این سطح کشت کنند.

وی افزود: کل کود اوره مورد نیاز برای کشت این سطح اراضی، ۹۱ هزار تن است که تاکنون برای ۷۸ هزار تن حواله صادر شده و ۷۰ هزار تن کود نیز به شهرستان‌ها و شرکت‌های کشت و صنعت حمل شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: علاوه بر تأمین کود پایه، قسمتی از کود سرک مورد نیاز محصولات تابستانه نیز تأمین شده است و تا پایان مردادماه تمام سهمیه و نیاز شهرستان‌ها به کود اوره، تأمین و حمل خواهد شد.

نوروزی بیان کرد: این میزان کود تامین‌شده، نسبت به سال گذشته و در مدت مشابه زمانی، ۴۹ هزار تن بود که امسال توزیع کود در خوزستان رشد ۱۴۲ درصدی داشته است.

وی افزود: امیدواریم در تامین کود اوره کشاورزان برای کشت‌های تابستانه مشکلی پیش نیاید و کشاورزان بدون دغدغه تامین کود، کشت تابستانه امسال خود را انجام دهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار