اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه به احتمال زیاد سال تحصیلی آینده به ویژه برای دانشجویان فعلی به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: اما برای آشنا کردن دانشجویان جدید با محیط دانشگاه، احتمالا برای مقطع کوتاهی به صورت حضوری در دانشگاه حضور پیدا ‌کنند.
غلامحسین خواجه امروز (۲۱ مرداد) در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار کرد: بدون تردید امروز جایگاه رسانه در انعکاس مسائل و مشکلات مشخص و برجسته است. بنابراین بر کسی پوشیده نیست که خبرنگاران رسالت بسیار سنگینی را برعهده دارند. از تلاش رسانه‌ها در ایجاد همبستگی و تلاش‌هایی که در ایام شیوع کرونا دارند، تقدیر می‌کنیم.   

وی با اشاره به قرار گرفتن سه طرح پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز در میان طرح‌های برگزیده وزارت علوم، گفت: کشور ما اکنون در شرایط مهم و حساسی قرار دارد و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی ایجاب می‌کند که ما از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود به ویژه در مراکز تحقیقاتی در جهت مقابله با تحریم‌ها استفاده و تلاش دشمنان را خنثی کنیم. دانشگاه‌ها نیز تلاش دارند که با انجام قعالیت‌های علمی، مشکلات ایجاد شده بر اثر تحریم‌ها را رفع کنند. در این راستا دانشگاه شهید چمران نیز به نوبه خود از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده تا با استفاده از ظرفیت ارتباط صنعت با جامعه، وظیفه مهم خود را انجام دهد.

وی گفت: باید با افتخار بیان کنیم که دانشگاه در راستای ایفای رسالتی که بر دوش خود احساس می‌کند، در دوران طلایی ارتباط با صنعت و جامعه قرار دارد. در تاریخ ۶۵ ساله دانشگاه، این حجم از ارتباط با صنعت و جامعه وجود نداشته و ایجاد این ارتباط مایه افتخار برای دانشگاه است. به ویژه در یک سال اخیر تلاش‌های گسترده‌ای برای ارتباط با صنعت و جامعه انجام شده و موفق شدیم پروژه‌های ملی بزرگی را اجرا کنیم. تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه شهید چمران اهواز از ۱۰۳ قرارداد در سال ۹۷، به ۲۲۳ قرارداد در سال ۹۸ افزایش یافت. همچنین ارزش ریالی قراردادها در سال ۹۷، ۲۴۵ میلیارد ریال بوده که به هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ افزایش یافته و این افزایشِ بسیار چشمگیر و قابل توجه، بیش از ۱۶۰ درصد است.  

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده دانشگاه در دوران کرونا، تاکید کرد: در ایام سخت شیوع کرونا که کماکان ادامه دارد، دانشگاه کمتر از چهار روز پس از توقف آموزش حضوری دانشجویان، توانست آموزش مجازی خود را به صورت آنلاین و آفلاین آغاز کند و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ درس به صورت مجازی به دانشجویان ارائه دادیم. همچنین آموزش مجازی به دانشجویان خارجی متوقف نشد و همچنان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان ادامه دارد. علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، دانشگاه در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت داشته است؛ ارائه مشاوره‌های آنلاین به دانشجویان، تهیه کلیپ‌های آموزشی، انتشار ۲۷ شماره نشریه به صورت الکترونیکی، تولید کلیپ‌های آموزشی و فرهنگی در خصوص کرونا و... از جمله اقدامات دانشگاه بوده است.   

به گزارش ایسنا، خواجه در ادامه در خصوص نحوه آغاز سال تحصیلی آینده، گفت: به احتمال زیاد ترم آینده برای دانشجویان فعلی به صورت مجازی برگزار می‌شود اما در خصوص دانشجویان جدیدالورود که با تاخیر وارد دانشگاه می‌شوند، بحث‌هایی وجود دارد؛ برای آشنا کردن دانشجویان جدید با محیط دانشگاه احتمالا به صورت حضوری برای مقطع کوتاهی در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند. برای اجرای این برنامه در حال برنامه‌ریزی هستیم که با رعایت شرایط بهداشتی، تا حد امکان بتوانیم برای مدت کوتاهی دانشجویان جدید را در دانشگاه داشته باشیم. همچنین با توجه به تعویق کنکور سراسری، احتمالا ثبت‌نام دانشجویان جدید اوایل آبان انجام خواهد شد.

وی در خصوص نحوه بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی هم توضیح داد: با توجه به اینکه به احتمال زیاد سال تحصیلی آینده برای دانشجویان فعلی غیرحضوری خواهد بود، بنابراین نیازی به استفاده از خوابگاه برای این دانشجویان وجود ندارند. در این صورت ظرفیت همه خوابگاه‌ها برای دانشجویان جدید خواهد بود. اسکان دانشجویان جدید نیز نباید به صورت همزمان باشد و برنامه ما این است که دانشجویان جدید به صورت دوره‌ای در دانشگاه حضور پیدا کنند؛ در این صورت رعایت شیوه‌نامه بهداشتی امکان‌پذیر خواهد بود. در هر صورت شرایط سخت است و دغدغه فراوانی برای حفظ سلامت دانشجویان وجود دارد، بنابراین باید همه امکانات را با برنامه‌ریزی دقیق به کار بگیریم تا اگر بنا بر این شد که دانشجویان در دانشگاه حضور پیدا کنند، همه شرایط مهیا باشد و با خطرات کمتری مواجه شویم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به انجام کارهای آموزشی از طریق سامانه‌های طراحی شده، تصریح کرد: دانشگاه تلاش کرده که بسیاری از کارهای آموزشی مانند فارغ‌التحصیلی، تسویه حساب و... را به صورت غیرحضوری انجام دهد که در این کار نیز موفق شد. همچنین قرار است زیرساخت‌های آموزش مجازی را دوباره ارتقا دهیم و امیدواریم با انجام این کار، کیفیت آموزش مجازی ارتقا یابد.  

خواجه در پایان در خصوص نقش دانشگاه شهید چمران اهواز در حل مشکلات و کاهش آسیب‌های استان، افزود: متاسفانه در استان با آسیب‌های متعددی مواجه هستیم. دانشگاه نیز در این راستا فعالیت‌هایی انجام داده است؛ از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به کمک متخصصین دانشگاه در حوزه آب اشاره کرد. همچنین این آمادگی را داریم که در هر زمینه‌ای بتوانیم برای کاهش آسیب‌ها کمک کنیم و تمام ظرفیت‌های دانشگاه را به کار گیریم.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار