شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
شوشان: به همت موسسه علم و صنعت اهواز ، سمینار بزرگ ساعت صفر در سالن مهر اهواز برگزار شد .

در این همایش که یا با استقبال قابل توجه و شورانگیز بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی همراه بود اساتید بنام کانون علم و صنعت آریا مهندس قریب ، دکتر سجادیان ، دکتر مسیب زاده و استاد بیرانوند و همچنین رستگار رحامی نفراول نفر اول گروه‌هاي تجربي و زبان‌هاي خارجي و چهل و چهارم رشته هنر؛ ديپلمه‌اي رياضي در کنکور سراسری سال 88 نیز حضور داشتند.

مهندس علی مثنوی عضو انجمن تقویت حافظه ایران و مدیر موسسه علم و صنعت آریا در این همایش ضمن بیان راهکارهای موفقیت در کنکور سراسری دانشگاه ، به بیان موفقیت های این موسسه از بدو تاسیس تاکنون پرداخت. مثنوی بیان داشت: هر روز و هر ساعت و هر دقیقه را باید در زندگی یک موقعیت خاص به حساب آورد. مدیرموسسه علم وصنعت آریا بیان داشت: مثبت اندیشی بر روی تقویت حافظه بسیار اثر می گذارد.

وی از تصویرسازی ، ایجاد ارتباطات توس حس های پنجگانه ، سازماندهی و مخفف سازی را از اصول تقویت حافظه برشمرد و گفت :ما مى‏توانیم با ایجاد پیوندهاى ذهنى میان اشیا و کلمات، آنها را غیرمعمولى، تمسخرآمیز یا غیر ممکن سازیم تا مثل چسب به هم محکم شوند و در ذهن بمانند.

در ادامه این همایش رستگار رحمانی نفراول نفر اول گروه‌هاي تجربي و زبان‌هاي خارجي و چهل و چهارم رشته هنر؛ ديپلمه‌اي رياضي در کنکور سراسری سال 88 نیزگفت: فرزند خانواده‌اي 10 نفره هستم كه پدرش كارگر ساختمان و مادرش خانه‌دار است. اهل محله بهداري از شهر مرزي جوانرود با جمعيتي بالغ بر 50 هزار نفر است؛

او می گوید: من ترجيح مي‌دادم كه در رشته‌اي تحصيل كنم كه پس از فارغ‌التحصيلي شغل تضمين شده‌اي داشته باشد.براي انتخاب رشته كه نه، تفاوتي نمي‌كرد متنها بايد رتبه زير صد مي‌گرفتم، اما دليل اصلي من براي كسب اين رتبه شادي پدر و مادرم بودند. نفراول نفر اول گروه‌هاي تجربي و زبان‌هاي خارجي و چهل و چهارم رشته هنر؛ ديپلمه‌اي رياضي در کنکور سراسری سال 88 گفت: من كسب رتبه تك‌رقمي (حداقل در سطح منطقه خودمان) را به عنوان هدف خودم قرار داده بودم و از آنجا كه مي‌دانستم كار سختي را پيش‌رو دارم با برنامه‌ريزي و بررسي نقاط ضعف و قوت خود برنامه مطالعاتي خود را ادامه دادم.

وی در خصوص قضيه شك سازمان سنجش و اين آزمون دوباره و تشریحی می گوید: اين براي خود من هم جاي سوال داشت و دارد. به من چيزي در اين باره نگفتند، فقط گفتند كه ضرورت دارد قبل از اعلام نتايج نهايي در اين آزمون دوباره شركت كنيد. به اعتقاد من اين موضوع تنها يك معني دارد و آن هم اين است نتيجه‌اي كه به‌دست آمده از راه ديگري به دست آمده و مربوط به من نيست.من در آزمون تشریحی هم شرکت کردم. اگر شركت نمي‌كردم نتايجم حذف مي‌شد، چون ما من شركت كردم گويا نتايج اين آزمون دوباره از آزمون سراسري بهتر شد و حتي درس‌هايي كه صددرصد نزده بودم را اين بار صد زدم.

اينكه در سال‌هاي 82 تا 85 اقدام به شركت در كنكور نكردم دليلش براي خودم محفوظ بماند اما در سال 85 به دليل اعزام به خدمت سربازي نتوانستم به دانشگاه راه يابم در حقيقت در آن سال براي اولين بار در كنكور شركت كردم و آن زمان در رشته خودم يعني رياضي امتحان دادم و رتبه 30 كشور و دوم منطقه و سوم زبان‌هاي خارجي را كسب كردم اما به دلايل مشكلات شخصي (ترجيح مي‌دهم درباره‌اش حرف نزنم) نتوانستم به موقع ثبت‌نام كنم و زماني كه براي ثبت‌نام مراجعه كردم سنم از حد نصابي كه براي معافيت تحصيلي لازم است فراتر رفته بود و بايد به خدمت سربازي مي‌رفتم. نفراول نفر اول گروه‌هاي تجربي و زبان‌هاي خارجي و چهل و چهارم رشته هنر؛ ديپلمه‌اي رياضي در کنکور سراسری سال 88 بیان داشت: بعد از اتمام خدمت سربازي يعني بهمن سال 87 بود كه اين بار براي كنكور تجربي شروع به درس خواندن كردم. در يك مقطعي مخصوصا بعد از سربازي فكر كردم درس را كنار بگذارم مخصوصا كه خب دو سال از درس و كتاب دور شده بودم، اما باور نمي‌كنيد پدرم خودش اين اجازه را به من نمي‌داد و مي‌گفت: من حداقل امكانات را برايت فراهم مي‌كنم تا درس بخواني. مهم‌ترين هدف من، خدمت به مردم به خصوص مردم شهرستان جوانرود است.

قطعا با حمايت دولتمردان و مسئولان مي‌توانم به هدف بزرگم يعني خدمت به ميهن برسم. با رشته‌اي كه انتخاب كردم زمينه‌اي برايم فراهم شده كه شرايطم را بهتر از گذشته كرده است، مي‌خواهم در رشته‌اي كه وارد مي‌شوم مثمرثمر باشم و كارهايي دور از كليشه انجام دهم و در نهايت پدر و مادرم را خوشحال ببينم.حمايت و پشتيباني مسئولان از نخبگان و بهترين‌هاي كنكور باعث دلگرمي و نقطه قوتي براي تلاش بيشتر آنهاست.

اين روند در ايجاد انگيزه براي حضور و تلاش بيشتر نخبگان در جامعه حائز اهميت است، چراكه اين افراد با طيب‌خاطر به فعاليت و ادامه تحصيل مي‌پردازند و بهتر مي‌توانند در شكوفايي جامعه موثر باشند.

وی گفت: به داوطلبان سال آينده كنكور توصيه مي‌كنم كتاب‌هاي درسي خود را به دقت مطالعه كنند و در كنكورهاي آزمايشي نيز شركت كنند. در ايران چند سال است كه كنكور، كتاب‌محور است و اگر دانش‌آموز تمام تلاش خود را بر روي كتاب متمركز كند موفقيت بيشتري به دست مي‌آورد.د

ر پایان این همایش فرناز منوئی از دانش آموز دبیرستان دولتی پروین اعتصامی ناحیه 3 اهواز که موفق به كسب رتبه 17 در كنكور سراسری سال جاری شده است نیز گفت: از سال سوم دبیرستان طبق برنامه ریزی مشخص روزی 10الی 12 ساعت درس می خواندم و تست های سال 86تا91را حل کردم و در کلاس های علم وصنعت آریا اهواز نیز شرکت کردم.فرناز منوئی رمز موفقیت خود را تمركز در كلاس علم و صنعت آریا و حل نكته های كلیدی مطالب درسی دانستند و اظهار داشت : موسسه علم وصنعت آریا اهواز در موفقیت من نقش بسزائی داشتند و جا دارد از همكاری وتلاش آنها تشكر كنم ایشان برای آینده تحصیلی خود رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران را انتخاب کرده است.در پایان از تعدادی از پذیرفته شدگان ممتاز کنکور سراسری کانون علم و صنعت آریا تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
comment
1
0
comment سایت بسیار قشنگه ولی بروز نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار