اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با اقدام‌های انجام‌شده و رویکرد مثبت وزارت نفت به ساخت داخل، صنعت نفت به سمت برندسازی در حرکت است.
احمد محمدی در آیین اعطای نخستین گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران، با بیان این مطلب افزود: در حوزه های عملیاتی صنعت نفت به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه ساخت داخل اقدام‌های مهمی انجام شده است.

وی با اشاره به این که تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار قلم کالا در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است، گفت: پیش از این، تایید کیفیت کالا ابتدا از طریق دریافت تأییدیه‌های فنی و فهرست بندی کالاها و تجهیزات تهیه و سپس فهرست بلند تهیه و بر اساس آن عمل می‌شد که این روش کارکردهای خود را داشت اما از حیث این‌که ارزیابی و کنترل کیفی پیوسته‌ی کالا، به شکلی مدون صورت نمی‌گرفت، دارای ضعف بود.‌

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با بیان اینکه صدور گواهینامه کیفیت کالا، ریل‌گذاری برای تکمیل بخشی از زنجیره کامل ارزش در صنعت نفت کشور است، افزود: وزارت نفت همواره به دنبال راهکارهایی برای صدور گواهینامه‌ی کیفیت بوده و لازم بود سیستمی مستقل و پاسخگو از نظر شخصیت حقوقی، ایجاد شده و کنترل کیفیت محصولات را عهده‌دار شود؛ به‌ویژه در شرایط فعلی تحریم که امکان تأیید کیفیت محصولات از طریق خارج از کشور نیز وجود ندارد.

محمدی گواهینامه‌ی کیفیت را پاسپورت کالا و نماد اعتماد به محصول برشمرد که علاوه بر اعتماد مصرف کنندگان داخلی صنعت نفت، در صدور خدمات فنی و مهندسی نیز کاربرد داشته و اعتماد بازارهای هدف بیرون از کشور را جلب خواهد کرد.

وی با بیان این‌که تاکنون شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در بخش‌هایی مثل حوزه حفاری، ماشین‌آلات فرآیندی، توربین‌های گازی، کالاهای مصرفی چاه‌ها، تاسیسات و… اقدام‌های بسیاری انجام داده است، ادامه داد: صنعت نفت ضمن حرکت از قطعه‌سازی به سمت تجهیزسازی، برندسازی را نیز در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با اشاره به معرفی ۷۵۰۰ قلم کالا به سازندگان ایرانی در نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در سال ۹۸، ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد این کالاها یا ساخته شده‌اند و یا در مرحله ساخت قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود فرآیند ساخت کل این اقلام تا پایان سال ۱۴۰۰ نهایی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار