اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: کشتی خوزستان از پتانسیل بالایی در کشور برخوردار است که با جذب حامی مالی بسیاری از مشکلات این رشته برطرف خواهد شد.
اسکندر عیسوند اظهار داشت: در طی سال های گذشته اسپانسر( حامی مالی) کمتری جذب هیات کشتی استان شد لذا یکی از برنامه های ما توجه به موضوع اسپانسرینگ است تا از این طریق مشکلات کشتی گیران تا حدی برطرف شود.

وی به حضور سه تیم فولاد اکسین، آریو برزن و احتشام گستر اهواز در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت این رشته در استان به حدی است که اگر اسپانسر و حامی مالی وجود داشته باشد می توان شاهد حضور تیم های خوزستانی بیشتری در لیگ برتر بود.

استعدادیابی یک رکن در توسعه کشتی است

دبیر هیات کشتی خوزستان بخش استعدادیابی را یک رکن در توسعه کشتی دانست و گفت: معتقدیم کار  استعدادیابی را باید از مدارس شروع کنیم و پس از شناسایی نخبه ها، آموزش های لازم را به آنها دهیم و سپس از حضور آنها در مسابقات استفاده کنیم. 

وی عنوان کرد: کشتی جزو ورزش های درگیر محسوب می‌شود و هنوز اجازه فعالیت آن از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر نشده است لذا کشتی گیران خوزستانی همچنان تمرین خود را در خانه و به صورت انفرادی دنبال می‌کنند.

عیسوند در خصوص شروع رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی بیان کرد: این موضوع به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا بستگی دارد که امیدواریم هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود تا شاهد رویدادهای مختلف کشتی در سطح کشور باشیم. طی صحبتی که با علیرضا دبیر داشتیم قرار است جلسه ای بین وزارت بهداشت و فدراسیون برگزار شود و تصمیم لازم برای برگزاری لیگ کشتی اتخاذ شود.

توسعه کشتی آزاد در خوزستان

وی به تفاهم‌نامه همکاری هیات استان با هیات کشتی کرمانشاه و همدان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است فرنگی کاران رده سنی نونهالان و خردسالان همدان و کرمانشاه در کنار کشتی گیران خوزستانی به تمرین بپردازند همچنین آزادکاران خوزستانی با کشتی گیران این ۲ استان تمرین کنند.

دبیر هیات کشتی خوزستان در پایان گفت: ما در کشتی فرنگی قدرت اول کشور هستیم و ورزشکاران خوزستان بارها در میادین مختلف برای کشورمان افتخارآفرینی کردند اما نباید کشتی آزاد را فراموش کنیم لذا یکی از برنامه های ما احیای کشتی آزاد استان است تا شاهد حضور آزادکاران خوزستانی در تیم های ملی باشیم.

وی در پایان به هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیمای خوزستان برای پخش زنده مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی اشاره کرد و گفت: همچنین قرار شد یک برنامه تخصصی برای رشد رشته ورزشی کشتی خوزستان برگزار و از نقطه نظرات پیشکسوتان و کشتی گیران استان استفاده شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار