شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

در روز 8 مهر ماه یک فروند بوئینگ 737 ایرلاین آسمان که در مسیر مشهد به چابهار در حرکت بود، مجبوربه فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان شد.

این بوئینگ که یکی از 4 فروند بوئینگ 737 ناوگان هوایی ایرلاین آسمان است از ناحیه موتور دچار نقص فنی شده بود.


به گفته علی جزینی زاده، مدیر کل فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان، در ساعت 11:25 روز سه شنبه 8 مهر ماه پرواز مشهد به چابهار ایرلاین آسمان به دلیل نقص فنی در فرودگاه زاهدان مجبور به فرود اضطراری شد.

این پرواز پس از برخاست از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، در 160 کیلومتری فرودگاه زاهدان دچار نقص فنی و مجبور به فرود اضطراری در این پرواز شد.

آقای سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، خبر نقص فنی پرواز مشهد به چابهار و فرود اضطراری آ« در فرودگاه زاهدان را اعلام کرد و اظهار داشت:

به محض مطلع شدن از فرود اضطراری ایرلاین آسمان در فرودگاه زاهدان تمامی امکانات لازم، تیم های عملیاتی اورژانس و ... به فرودگاه زاهدان اعزام شدند و تمامی پایگاه های شهری در حالت اماده باش قرار گرفتند.

این پرواز در ساعت 11 صبح از برج مراقبت فرودگاه زاهدان به اورژانس اعلام شد و با وجود نقص فنی که داشت خوشبختانه هیچ صدمه ای به مسافران و خدمه وارد نشد.

نقص فنی پرواز مشهد به چابهار ایرلاین آسمان که در روز سه شنبه 8 مهر ماه مجبور به فرود اضطراری در فرودوگاه زاهدان شد، در ناحیه موتور هواپیما بود و هیچ مصدومی نداشت.

با تمام این وجود تیم های اورژانس 115 با یک بالگرد و یک اتوبوس اورزانس و 15 دشتگاه آمبولانس در فرودگاه حاضر بودند.

شرکت هواپیمایی آسمان در خصوص این نقص فنی و فرود اضطراری توضیح داد:

پرواز مشهد – چابهار با شماره 3929 در ساعت 11 صبح روز 8 مهر ماه سال 1399 فرودگاه بین المللی شهر مشهد را به مقصد چابهار ترک کرد.

این پرواز پس از برخاستن از باند فرودگاه مشهد در 160 کیلومتری فرودگاه زاهدان با نقص فنی در موتور شماره یک روبه رو شد که به تشخیص خلبان برای رعایت استاندارد های ایمنی و حفاظت از جان مسافران از ادامه مسیر خودداری و در فرودگاه زاهدان فرود اضطراری کرد.

در همین راستا خلبان این پرواز فرودگاه شهر زاهدان را به عنوان مقصد دوم یا همان مقصد جایگزین انتخاب کرد و هواپیما را به سلامت به زمین نشاند.

مسافران این پرواز نیز به سلامت با هواپیما پشتیبان از فرودگاه زاهدان به چابهار انتقال داده شدند.

شرکت هواپیمایی آسمان ضمتن عذرخواهی از تمامی مسافران این پرواز از صبر و بردباری آن ها اعلام کرد که این پرواز با بوئینگ 737 در حال انجام بوده و بدون هیچ مشکلی فرود امده است.

هواپیما پرواز مشهد به چابهار نیز یکی از بوئینگ های 737 این ایرلاین بوده است که از ناحیه موتور دچار نقص فنی شده است.

بوئینگ 737 یا بچه بوئینگ یکی از مدل های پرطرفدار شرکت هواپیماسازی بوئینگ است که در حال 4 فروند از ان در ناوگان هوایی ایرلاین آسمان ایر مشغول به فعالیت هستند.

البته به گفته این ایرلاین تا پایان سال 5 فروند دیگر از این مدل بوئینگ به ناوگان هوایی ایرلاین آسمان اضافه خواهد شد.

با اضافه شدن این 5 فروند میانگین سنی ناوگان هوایی اسمان بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و امکان اضافه شدن مسیر های پروازی بیشتر و فروش بلیط هواپیما ایرلاین آسمان به مقاصد جدید وجود دارد.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار