اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
ورزشگاه تختی شوشتر که قدمت آن به پیش از انقلاب بر می‌گردد، از داشتن حداقل‌ها محروم و دچار فرسودگی شده است.

ورزشگاه تختی شوشتر قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در شوشتر احداث شد و اکنون به دلیل عدم رسیدگی، دارای معایب و کمبودهای زیادی است؛ خاک چمن ورزشگاه با توجه به این‌که سالیان پیش از انقلاب ریخته شده، کیفیت خود را از دست داده است و لوله‌های آبیاری چمن پوسیده هستند و به همین دلیل آب به درستی جهت آبیاری چمن هدایت نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین این ورزشگاه سرویس بهداشتی مناسب جهت استفاده تماشاگران ندارد و خوابگاه آن فاقد وسایل گرم‌کننده و لوله‌کشی گاز است. همچنین فضای استادیوم بسیار فرسوده و فاقد روشنایی مناسب است. در مدتی هم که به دلیل شیوع کرونا، زمین چمن ورزشگاه در اختیار هیات فوتبال شهرستان قرار نداشت، چمن در بدترین وضعیت ممکن قرار گرفت و از حالت طبیعی خارج و به علفزار تبدیل شد.

حسین نبی‌زاده، رئیس هیات فوتبال شهرستان شوشتر در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت این استادیوم و زمین چمن آن، اظهار کرد: با شیوع کرونا، از فروردین‌ماه زمین چمن استادیوم در اختیار هیات فوتبال شهرستان نبود و توسط اداره ورزش و جوانان شوشتر به مزایده گذاشته شده بود اما با توجه به این‌که دغدغه این زمین را داشتیم، به آن رسیدگی کردیم و روز گذشته (سه‌شنبه) در حالی که وضعیت چمن نامناسب شده بود، آن را هرس کردیم و اکنون وضعیت بهتری نسبت به قبل دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان شوشتر تنها همین زمین چمن در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان است که متاسفانه لوله‌کشی‌های آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد و پوسیده شده‌ است. کوزه‌های به کار رفته در زیر چمن، پر از رسوب شده و دیگر به خوبی آب را جذب نمی‌کنند و همین باعث باتلاقی شدن زمین چمن می‌شود، ضمن این‌که چمن فاقد لوله‌کشی استاندارد برای آبیاری و ورزشگاه فاقد ایستگاه پمپاژ آب جهت آبیاری چمن است و فنس‌کشی چمن نیز مربوط به چهل سال پیش و غیراستاندارد است.

رئیس هیات فوتبال شهرستان شوشتر گفت: همین مشکلات نیز باعث شده است که آبیاری چمن به درستی انجام نشود و مشکلاتی برای آن ایجاد شود. البته در چندماهی که مسئولیت زمین چمن بر عهده من نبود، حقوق کارگران را پرداخت کردم تا آبیاری و محافظت از زمین چمن به درستی انجام شود. همچنین این ورزشگاه فاقد رختکن جهت استفاده تیم‌ها است.

وی افزود: شوشتر پتانسیل و ظرفیت خوبی در ورزش و رشته فوتبال دارد و وجود تنها یک زمین چمن برای این همه پتانسیل کافی نیست. در واقع ما در شوشتر استعداد لازم را داریم ولی زیرساخت آن فراهم نیست. استادیوم تختی شوشتر که قدمت بسیاری دارد، فرسوده شده است و نیاز به بازسازی و رسیدگی دارد. نور محوطه درونی استادیوم کم است و زمین چمن هم اصلا نورافکن ندارد. مطالبه جوانان علاقه‌مند به فوتبال شهرستان، رسیدگی به این استادیوم است.

نبی‌زاده گفت: از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درخواست داریم، همان‌طور که برای سایر شهرستان‌ها جهت ایجاد نورافکن برای چمن ورزشگاه و سیستم آبیاری مدرن، کمک می‌دهد، این اقدامات را برای ورزشگاه تختی شوشتر، شهر دارالمؤمنین نیز انجام دهد. سابقه و افتخارات شهرستان شوشتر در ورزش بسیار بیشتر از شهرهای همجوار است و امیدوارم مسئولان استان توجه بیشتری به ورزش این شهرستان و استادیوم تختی شوشتر داشته باشند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار