اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
رئیس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان:
دشت بزرگ: صنایع همکاری مناسبی برای عبور از پیک تابستان داشته اند و در مجموع انرژی مصارفی صنایع محدودیتی ایجاد نشد و تنها با همکاری که داشته اند ساعت مصرف را از ظهر به شب تغییر دادند.
محمود دشت بزرگ در جلسه شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان که با حضور مدیران بخش های تولید، انتقال و توزیع صنعت برق استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بیان کرد: عبور از پیک تابستان امسال چند ویژگی داشت که یکی از آنها همکاری مناسب صنایع در قالب طرح های ذخیره عملیاتی و طرح های مدیریت بار بوده که مصرف انرژی خود را به شب منتقل کردند و از 11 شب تا 11 صبح به اندازه دیماند خود انرژی مصرف می کردند و در ساعات پیک با کاهش مصرف، با برق همکاری می کردند.

وی تصریح کرد: ویژگی دیگر، انتقال پیک خوزستان از ظهر به شب بوده که برای اولین بار در چند سال گذشته رخ داده است و برای روزهای متمادی پیک مصرف برق در شب بوده است.

رئیس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان افزود: پیک مصرف برق امسال 8 هزار و 518 مگاوات بوده که در 11 مرداد ساعت 21:21 دقیقه اتفاق افتاده و نسبت به پیک سال گذشته 5.3 درصد رشد داشته است.

دشت بزرگ ادامه داد: این مقدار رشد پیک بار طبیعی و دلیل آن ورود مصارف جدید به شبکه در بخش صنعتی و خانگی است.

وی با بیان اینکه مردم با اطلاع رسانی های انجام شده از سوی روابط عمومی های شرکت های برقی و رسانه ها همکاری خوبی در مدیریت مصرف و گذر از پیک داشته اند، اظهار داشت: تمهیدات اندیشیده شده قبل از شروع تابستان 99 در جلسات شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان که باعث شد رتبه اول را نیز در شوراهای برق کشور کسب کنیم یکی دیگر از دلایل عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان بوده هر چند که برای خوزستان تابستان و مصرف برق هنوز در جریان است و باید شبکه در آمادگی کامل باشد.

رئیس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان با تقدیر از شرکت های تولید برق آبی و حرارتی در تامین برق، توضیح داد: خوزستان به عنوان استان شاخص در مدیریت مصرف و عبور از اوج مصرف از سوی وزیر نیرو معرفی شده و این نتیجه عبور از دماهای بالای 53 درجه و رطوبت 93 درصد بوده که استاندار خوزستان نیز با کاهش ساعات اداری و تعطیلی نقش موثری در آن داشته است.

دشت بزرگ گفت: از امروز باید به فکر تابستان 1400 بود با تعریف پروژه هایی در نقاط حساس که افت ولتاژ وجود دارد عبور موفقی از آن داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار