اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: ۲ سکه تاریخی از ۲ نفر در شهرستان دزفول کشف و ضبط شد.
سرهنگ رامین مکناوی روز چهارشنبه گفت:  کلانتری ۱۲ شهرستان دزفول در گزارشی اعلام کرد  ۲ نفر با هویت معلوم به یکی از شعبه‌های  مؤسسات مالی و اعتباری مراجعه و از متصدی بانک در خصوص قیمت و نحوه فروش سکه‌های تاریخی سوالاتی مطرح می‌کنند که متصدی با ادامه گفت و گو و مشکوک شدن، موضوع را با پلیس ۱۱۰ درمیان گذاشت.
  وی افزود: پس از حضور مأموران نیروی انتظامی و بازرسی بدنی از این افراد، ۲ عدد سکه مسی از آنان کشف و ضبط شد و نامبرگان دستگیر شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: نیروهای این یگان در دزفول و کارشناس باستان‌شناس این اداره به محل اعزام شدند و براساس نظر کارشناس، سکه‌های مکشوف، اصل و متعلق به دوره اسلامی و احتمالاً قدمت آن به سده نهم و دهم هجری (دوران صفوی) تشخیص داده شدند.
 وی افزود: در بازجویی‌های انجام شده متهم ردیف اول مدعی است سکه‌ها را در زمین کشاورزی پیدا کرده و متهم ردیف دوم نیز اعلام کرده صرفاً راننده متهم اول بوده و هیچ‌گونه اطلاعی از وجود سکه‌ها نداشته است.
سرهنگ مکناوی گفت: خودروی متهمان توقیف و پرونده آنان در شعبه چهار دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دزفول درحال پیگیری است.
 وی اظهار داشت: پیگیری موضوع برای دستگیری متهمان احتمالی دیگر نیز در حال انجام است.

شهرستان دزفول دارای ۱۰ ها تپه تاریخی است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار