اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
شوشان / بهمن شیخی:

در خصوص سفر قالیباف به خوزستان چند پرسش مطرح است که این سفر با چه اهدافی صورت گرفت.

۱-آیا رئیس قوه مقننه نگران از دست رفتن جایگاه جناحش در خوزستان بخاطر حذف تاجگردون و انتخابات پیش رو است؟ 

۲-آیا واقعا حال خوزستان بد است و این سفر با هدف رسیدگی به مشکلات خوزستان ترتیب داده شد؟

۳-آیا این سفر جهت تلطیف فضای استان و مسائل احتمالی امنیتی خوزستان است؟

پاسخ های احتمالی به این پرسشها  

۱-یکی از نقاط مهم و استراتژیک در انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ جمعیت خوزستان است که در مسئله تاجگردون و حذف پر سر و صدای ایشان در مجلس قالیباف افکار عمومی در خوزستان بیش از زادگاه تاجگردون جریحه دار شد و اصولگرایان می دانند تاجگردون برای نقش آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری چه توانایی بالقوه ای برای اثر گذاری بر رویکرد عمومی در خوزستان دارد.
در خوزستان نقاطی وجود دارد که به لحاظ سابقه رویکرد سیاسی، مطلقا اختصاص به جناح قالیباف داشتند که بعد از حذف تاجگردون و عامل اثرگذار قومیت باعث تغیرات محسوس در موضع گیری مردم این مناطق شد و به نظر می رسد با توجه شهرهای انتخابی برای سفر قالیباف این استراتژی و هدف گزاری دور از ذهن نیست.

۲-هیچ فرقی بین قالیباف و سایر نمایندگان استان خوزستان به لحاظ جایگاه نمایندگی نیست.
قالیباف و مجلس اگر دل نگران خوزستان و دلسوز خوزستان است می توانند طرحی ارائه کنند که انتقال آب از کارون برای همیشه ملغی شود چون یکی از عوامل مهم عقب ماندگی ها، معضلات به گفته کارشناسان در خوزستان انتقال آب از کارون و تبعات منفی آن بر اقتصاد و محیط زیست این استان است.

همچنین اگر حال خوزستان بد است مجلس می تواند زمینه ی اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در کل استان از طریق ساز و کار قانونی را بوجود بیاورد یا طرحی ارائه کند که در آن شمال شرق خوزستان بعنوان منطقه آزاد کشاورزی لحاظ شود یا اینکه مجلس انتقال درون حوزه ای آب از کارون برای شمال شرق استان را در اولویت های پیگیری خود قرار دهد بلکه برخی از مشکلات این استان حل شود.

۳-موضوع دیگری که می تواند یکی از اهداف سفر باشد تلطیف وضعیت خوزستان و اتفاقات امنیتی احتمالی و مشکلات کرونا، اشتغال، آب و معضلات زیست محیطی ،غیزانیه و روستای ابوالفضل است.

نمایندگان و رئیس پارلمان باید بداند با پوشیدن لباس محلی مردم خوزستان و تشر زدن به دولتمردان و حرکات پوپولیستی اینچنینی دردی از آلام مردم خوزستان کاسته نمی شود و اگر خدای ناکرده خوزستان مستعد اتفاقات ناگوار است بهتر است مشکلات خوزستان ریشه ای دیده شوند و راه حل های عملیاتی برای ریشه کن شدن آنها در نظر گرفته شود.

همگان و حتی بقالی ها می دانند وضعیت کشور خوب نیست ، از طرفی تحریم ها و فشارهای حداکثری به کشور وجود دارد و از طرفی مجلس بهتر می داند خزانه خالی است و دولت با دشواری از عهده ی پرداخت حقوق کارکنان خود بر می آید.

وقتی چنین وضعیتی بر کشور حکفرماست امیدواریم این سفر برای یارگیری سیاسی نبوده و قالیباف بیش از آنکه نگران وضعیت جناح خود در انتخابات ریاست جمهوری باشد این سفر از روی دلسوزی و همراه با دستاوردهایی در کوتاه و بلند مدت برای خوزستان دردمند باشد.
در هر صورت باید دید در آینده کدام یک از این مسائل مطرح شده خود را نشان خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار