اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
نایب‌رئیس هیات دو و میدانی ماهشهر با اشاره به آسفالت بودن پیست ورزشگاه شهدای ماهشهر، گفت: این پیست آسفالت باعث شده به تمام دو و میدانی‌کاران آسیب وارد شود و دلخوری من این است که چرا در شهری مثل ماهشهر که این همه بودجه و ثروت دارد و حتی بودجه آن صرف کشور هم می‌شود، هنوز یک پیست تارتان وجود ندارد و دو و میدانی‌کاران روی پیست آسفالت تمرین می‌کنند.
مطهره شکاریان با گله‌مندی از وضعیت پیست دو و میدانی شهرستان ماهشهر، اظهار کرد: دو سالی است که فعالیت دو و میدانی دختران ماهشهر دیده شده است، در حالی که در گذشته تعداد نفرات‌مان خیلی کم بود و حتی تمرینی هم نداشتیم. اما با توجه به این‌که خود من یک فرهنگی و دبیر آموزش و پرورش هستم با همکاری همکارانم از طریق مدارس، دختران را جذب این رشته کردیم ولی همچنان با مشکلی همچون نداشتن پیست مناسب مواجه هستیم و همین باعث شده که در حال حاضر با استقبال کمتری از سوی علاقه‌مندان به این رشته مواجه شویم.

وی افزود: هیات فوتبال ماهشهر همکاری بسیار خوبی با ما دارد و پیست را در اختیار ما قرار می‌دهد. البته شده زمان‌هایی که به دلیل مسابقات فوتبال مجبور شویم آن چند ورزشکاری را که باید به مسابقات کشوری برسانیم، در پارک تمرین دهیم اما در مجموع همکاری آقای حیاتی، رییس هیات فوتبال شهرستان با ما رضایت‌بخش است و از او تشکر می‌کنم.

نایب‌رئیس هیات دو و میدانی ماهشهر گفت: آنچه من را اذیت می‌کند، آسفالت بودن پیست دو و میدانی ورزشگاه شهدای ماهشهر است و همین باعث شده به تمام دو و میدانی‌کاران آسیب وارد شود. دلخوری من این است که چرا در شهری مثل ماهشهر که این همه بودجه و ثروت دارد و حتی بودجه آن صرف کشور هم می‌شود، هنوز یک پیست تارتان وجود ندارد و دو و میدانی‌کاران روی پیست آسفالت تمرین می‌کنند. من حتی قبلا با نماینده شهرستان نیز در این خصوص صحبت کردم و او نیز قول همکاری داد و اکنون نیز منتظر تحقق این وعده هستیم.

وی افزود: زیر ساخت پیست استادیوم شهدای ماهشهر از سال ۸۱ فراهم شده است و می‌توان آن را به پیست تارتان تبدیل کند اما هیچ خبر و اراده‌ای در راستای تبدیل این پیست وجود ندارد. من حتی برای تهیه تاتامی معمولی که زیر پای دو و میدانی‌کاران بگذارم، چندین بار به اداره‌ ورزش و جوانان اطلاع دادم اما این نیز محقق نشد. تاکنون تعداد زیادی از ورزشکاران ما به خاطر تمرین کردن روی پیست آسفالت دچار مصدومیت شده‌اند و واقعا باید فکری به حال این پیست شود. البته آن‌طور که نماینده فعلی شهرستان می‌گوید، هشت سال پیش نیز که خودش نماینده بوده، بودجه لازم برای پیست ورزشگاه را پیگیری کرده است اما این‌که چرا این بودجه به پیست اختصاص پیدا نکرده است را نمی‌دانم.

شکاریان گفت: شاید باورتان نشود، پیش از این‌که با شیوع کرونا مواجه شویم ۱۰۰ دو و میدانی‌کار در پیست حاضر می‌شدند اما حالا به دلیل مصدومیتی که از تمرین در پیست آسفالت گریبان‌گیر آن‌ها شده است، دیگر خانواده‌های‌شان به آن‌ها اجازه تمرین نمی‌دهند و به خاطر این پیست آسفالت، اکنون از تعداد علاقه‌مندان به این رشته در شهرستان کاسته شده است.

وی عنوان کرد: یعنی یک نفر در شهر ماهشهر نیست که صدای این دو و میدانی‌کاران ما را بشنود؟ امیدوارم وقتی حرفی زده می‌شود به عمل تبدیل شود. این همه سرمایه در ماهشهر وجود دارد و باور کنید روزهای جمعه نمی‌توانیم به دلیل آمونیاک و گازهای گوگرد وارد حیاط شویم اما از حق آلایندگی‌ها هیچ چیزی عایدمان نشده است. دو و میدانی نیز تنها تیم شهرستان است که در فضای باز کار می‌کند و آیا رسیدگی به تنها تیم شهرستان که در فضای باز کار می‌کند، سخت است؟

شکاریان بیان کرد: بندر ماهشهر ثروتمند و قدرتمند است اما چه چیزی عاید دو و میدانی این شهرستان شده است؟ وقتی ورزشگاهی که پیست آن آماده تبدیل به تارتان است اما تغییری در آن ایجاد نمی‌شود، یعنی هیچ چیز نداریم. در این زمینه از طریق اداره ورزش و جوانان شهرستان بسیار پیگیر بوده‌ایم و مگر می‌شود این اداره نتواند کاری کند؟ به نظر من نخواسته است کاری انجام دهد. 

وی افزود: ما به سختی این دختران را جذب رشته دو و میدانی کردیم و حالا به چند نفری هم که باقی مانده است، باید دائما بگوییم حیف است اکنون که موقع نتیجه‌گیری‌تان است این رشته را رها کنید و به روز اول برگردید. در گذشته این پیست با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قابل تبدیل به تارتان بود. این مبلغ سال گذشته به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و امسال به دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای تبدیل شدن به تارتان نیاز دارد. یعنی اگر امسال این پیست درست نشود، سال آینده مبلغ آن به سه میلیارد تومان خواهد رسید. پس تا دیر نشده است باید فکری به حال این پیست کنند و امیدوارم مسئولان بخواهند و کاری انجام دهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار