اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: تقاضای بنده از استاندار این است که امسال زمینه را برای تحقق عدالت آموزشی فراهم کنند و کارگروه آموزش و پرورش حتما شکل گیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، در آیین نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در خوزستان که امروز (۱۵ شهریور) در دبستان امام هادی (ع) شهرک طالقانی ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش گلوگاه فرهنگ‌سازی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. اگر در جامعه‌ای ملاحظه می‌کنید دانش‌آموزان توفیق دارند، برآیند زحمات آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تقدیر از زحمات فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس، افزود: در قرآن آمده است «خداوند پیامبران الهی را همراه با کتب آسمانی فرستاد تا عدالت اجرا شود.» در مباحث آموزشی ما چه مقدار شاهد تحقق عدالت آموزشی هستیم که مقام معظم رهبری با دقت به این موضوع پرداخته‌اند؟ چقدر از امکاناتی که در مدارس تهران وجود دارد در دورترین روستاها وجود دارد؟ قطعا اینگونه نیست بنابراین عدالت آموزشی تعبیر خارجی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به لزوم تحقق عدالت آموزشی در استان، بیان کرد: در استان خوزستان با توجه به وجود منابع زیرزمینی و روزمینی، باید تلاش صورت گیرد تا بستر عدالت آموزشی فراهم شود. مکانی که برای بازگشایی مدارس در خوزستان انتخاب شده است (شهرک طالقانی ماهشهر) بسیار محروم است. اینقدر فقر و بی‌عدالتی در دل مراکز اقتصادی استان قابل قبول نیست. چه تعداد از مردم عزیز ما حتی در مدارس دولتی قادر به ثبت‌نام هستند؟ برخی از افراد فرزند خود را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام می‌کنند و همه امکانات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند که نتیجه آن وارد شدن نوعی از افراد به دانشگاه‌ها است و از طرفی بچه‌های ضعیف جا می‌مانند؛ این جا است که عدالت آموزشی باید خود را نشان دهد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه تقاضا می‌کنم که یک کارگروه ویژه در استان تشکیل شود تا مساله عدالت آموزشی را دنبال کند، گفت: با توجه به اینکه امسال بخش قابل توجهی از آموزش‌ها قرار است از طریق فضای مجازی ارائه شود، درصد قابل توجهی از مردم ما قادر نیستند زیرساخت‌های مورد نیاز را تهیه کنند. این اشخاص باید شناسایی شوند و برای آن‌ها برنامه‌ای در نظر گرفت تا خدایی ناخواسته در پایان سال شاهد این نباشیم که تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان در مناطق محروم نتوانند از ظرفیت آموزش مجازی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه درصدی از مردم ما به دلیل مشکلات و یا فرهنگ خاص قادر نیستند بچه‌های خود را در مدارس ثبت نام کنند، افزود: برخی از والدین، دختران را تنها تا کلاس پنجم یا ششم به مدرسه می‌فرستند، ما باید تلاش کنیم زمینه آموزش را همانطور که برای پسران فراهم می‌کنیم برای دختران نیز فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، امام جمعه اهواز تاکید کرد: خروجی دانش‌آموزان ما نباید اینگونه باشد که تعداد زیادی با دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شوند اما بیکار باشند. لازمه این موضوع تحول در آموزش و پرورش است. یعنی در مدارس به گونه‌ای پیش برویم که هر دانش آموز یک مهارت یاد بگیرد تا پس از فارغ التحصیل شدن، زمینه اشتغال او فراهم باشد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه مردم ماهشهر ولایت‌مدار هستند، تصریح کرد: در ماهشهر که حداقل ۲۲ شرکت پتروشیمی وجود دارد، پذیرفتنی نیست که درصد زیادی از جوانان این منطقه بیکار و جویای کار باشند. تمام مراکز صنعتی نیازمند امنیت هستند، اگر امنیت می‌خواهید زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنید.

وی در پایان گفت: تقاضای بنده از استاندار این است که امسال زمینه را برای تحقق عدالت آموزشی فراهم کنند و کارگروه آموزش و پرورش حتما شکل گیرد تا کسانی‌که محروم هستند به این کارگروه مراجعه کنند. امسال نباید شاهد باشیم حتی یک دانش‌آموز نتواند ثبت‌نام کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار