اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
دبیر نمایشگاه و مدیر انجمن هنرهای تجسمی‌خوزستان (دفتر بهبهان) از انتشار فراخوان نمایشگاه «یک اثر، یک نفس» با هدف تامین نیاز اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در دوران کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بهبهان خبر داد.
فروغ طباخی گفت: به پاس تلاش بی‌دریغ کادر درمان و به رسم قدردانی از جانفشانی ایشان دفتر بهبهان انجمن هنرهای تجسمی خوزستان با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بهبهان و در زمینه ترویج و تکریم «حس هم‌نوع دوستی» از هنرمندان نقاش و تصویرگر کشور دعوت به ‌عمل می‌آورد تا در نمایشگاهی با هدف تامین قسمتی از هزینه‌های درمانی اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در دوران کرونا شرکت کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی برای تعامل سه سویه بین هنرمندان، خریداران آثار هنری و تولیدکنندگان اقلام اولیه‌ زندگی، در یک مسیر مشترک خیرخواهانه برای فردایی بهتر فراهم می‌کند.

طباخی، برگزارکنندگان این نمایشگاه را اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در بهبهان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان معرفی کرد و از شرکت آسانسور و پله برقی پایاکو، شرکت پالایش گاز بیدبلند، شرکت پارس قدرت ارجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی، گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان (اهواز)، گالری شیث (تهران)، گالری کینو (اهواز)، گالری دوربین (اهواز)، گالری یوما (اهواز)، گالری میرزا شوق (بهبهان)، گالری شوادون (شوشتر) و گالری مجتمع فرهنگی سینمایی (دزفول) به عنوان حامیان آن نام برد.

دبیر این نمایشگاه با بیان اینکه این نمایشگاه با موضوع آزاد برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه در ۲ بخش نقاشی و تصویری برگزار می‌شود. شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آن شامل ناصر آریایی، مهدی شجاعی، محمد عدیلی‌پور، فروغ طباخی، محمدرضا جرجرزاده و مریم شجاع است.

او افزود: فروغ طباخی، مریم رشغی، الهام طباخی، محمدرضا جرجرزاده، سیدمحمد موسوی پارسا، افسانه معلمیان و امین فلاحیان اعضای هیات انتخاب آثار. دبیر و مدیران ستاد و دبیر نمایشگاه: فروغ طباخی، مدیر اجرایی: علی علیپور، مدیر کمیته نمایشگاه: علی نصرت‌الله، مدیر کمیته اکسپو: زیبا کریمی، مدیر کمیته تشریفات: مهدی حسینی‌مقدم، مدیر کمیته روابط عمومی: فاضل سعیدیان و مدیر کمیته حامیان: مهدی حسینی‌مقدم هستند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در هر ۲ بخش نمایشگاه بیان کرد: شرکت‌کنندگان در هر بخش مجاز هستند حداکثر سه اثر و در مجموع در هر ۲ بخش پنج اثر ارایه دهند.

طباخی همچنین شرایط و شیوه ارایه آثار برای هر ۲ بخش را به این شرح اعلام کرد: آثار باید قاب شده تحویل خریدار شود، حداکثر اندازه آثار در ضلع بزرگ ۱۰۰ سانتی‌متر و حداقل اندازه آثار در ضلع کوچک ۳۰ سانتیمتر است (جهت ابعاد خارج از تعریف حتما با دبیرخانه مشورت کنید)، تصویر آثار برای گزینش به صورت زیر اسکن و ارسال شود: ضلع بزرگ: ۳۰ سانتیمتر فرمت فایـل: RGB   -  JPG   ۳۰۰dpi به همراه ذکر مشخصات هر اثر (توضیحات بیشتر در انتهای فراخوان) به صورت فایل ورد، آثار باید قاب شده و آماده نصب باشند و بعد از اعلام فروش اثر از سوی کمیته اکسپو، اثر مورد نظر به شکل حضوری به نشانی دبیرخانه تحویل و یا ارسال شود و حتما رسید تحویل اثر دریافت گردد و دبیرخانه در استفاده از تصاویر آثار دریافتی برای چاپ کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی با ذکر نام هنرمند صاحب اثر مجاز است. تکمیل فرم و ارسال تصاویر آثار به منزله قبول شرایط و مقررات بوده و به معنای قبولی نهایی آثار نمی‌باشد. تصاویر ارسالی با کیفیت پایین بررسی نخواهد شد. بررسی آثار از روی تصاویر ارسالی است و در صورت انتخاب به اکسپو راه پیدا می‌کنند. تصمیم‌گیری در موارد پیش‌بینی نشده به عهده شورای سیاستگذاری خواهد بود.

او افزود: برای کلیه شرکت‌کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه یافته است گواهی شرکت صادر خواهد شد. برای تمامی آثاری که به فروش می‌رسد شناسنامه برای خریدار و گواهی فروش اثر برای هنرمند صادر می‌شود. شرکت در این نمایشگاه ویژه تمامی هنرمندان نقاش و تصویرگر کشور است. آثار ارسالی توسط هیات انتخاب بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد. فایل آثار باید به همراه فایل ورد مشخصات اثر در مجموع به صورت فایل فشرده (زیپ) به شماره واتساپ ۰۹۹۲۷۶۲۰۰۵۰ کمیته نمایشگاه ارسال شود. هنرمند در قبال تحویل اثر به دبیرخانه در تاریخ مذکور متعهد بوده و در صورت عدم تحویل اثر مسئولیت خسارت پیش آمده  را در قبال دبیرخانه و خریدار می‌پذیرد.

دبیر نمایشگاه «یک اثر، یک نفس» شیوه نامگذاری فایل آثار ارسالی را به شرح شماره اثر، بخش نمایشگاه (نقاشی/تصویرگری)، نام و نام‌خانوادگی هنرمند، تکمیل فرم مشخصات اثر که برای هر اثر (منطبق با شماره فایل اثر) تنظیم و در مجموع به صورت یک فایل ورد ارائه می‌شود شامل نام و نام‌خانوادگی هنرمند، کد ملی، شهر محل سکونت، شماره همراه، بخش اثر (نقاشی/تصویرگری)، عنوان اثر، شماره اثر، سال تولید اثر، ابعاد اثر و در صورت داشتن سایر همکاران در تولید اثر ذکر تخصص نام همکار، اعلام کرد.

به گفته طباخی آخرین مهلت ارسال تصویر آثار ۳۰ شهریور ۹۹، انتخاب آثار سوم مهر ۹۹، آخرین مهلت تحویل اصل اثر در صورت فروش ۱۷ آبان ۹۹ و نمایش آثار (نمایشگاه مجازی) ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان ۹۹ است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای دانلود فراخوان به کانال تلگرام انجمن به نشانی @behbahan_anjoman_tajasomi و نیز برای اطلاع از برنامه‌های انجمن به صفحه رسمی انجمن در اینستاگرام به نشانی @behbahan_anjoman_tajasomi مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار