شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
توصیه های مدیر کل بازرسی خوزستان به شورای اهواز
غلامحسین کرمی خطاب به شورای اهواز گفت : از مسائل قومی، طایفه‌ای و گروهی پرهیز کنید و با یکدیگر متحد باشید زیرا عزت شورا در اتحاد شما است.
شوشان: مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان گفت: کلان‌نگری را در برنامه‌هایتان لحاظ کنید و همچنین برای خودتان مصوب کنید که از ورود افراد اضافی به شهرداری جلوگیری شود زیرا شهرداری اداره کاریابی نیست.

غلامحسین کرمی در جلسه فوق‌العاده کمیسیون علمی که پیش از ظهر امروز با اعضای شورای شهر اهواز و سرپرست شهرداری اهواز در اداره کل بازرسی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس اصل 174 قانون اساسی سازمان بازرسی دستگاهی است که وظیفه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را دارد.

وی ادامه داد: برای تشریک مساعی و بهره‌گیری از ظرفیت شورای اسلامی شهر اهواز در پیشبرد بخشی از اهداف بازرسی کل استان در زمین ارتقای سطح سلامت اداری مدیریت‌های شهری در استان تشکیل جلساتی از این دست نیاز است.

مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان اضافه کرد: همچنین انتقال مسائل مرتبط با حوزه مدیریت‌های شهری و وظایف شوراهای اسلامی، ضرورت دارد که بین بازرسی کل استان و شورای شهر تعاملات مؤثر و مستمری وجود داشته باشد.

وی به تبیین جایگاه و وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور پرداخت و در این زمینه گفت: بر اساس اصل 174 قانون اساسی کشور؛ سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالیترین نهاد نظارتی کشور دو وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور را عهده‌دار است.

کرمی، شورای شهر و شهرداری را بهترین مصداق نظارت بر حسن جریان امور بیان کرد و گفت: آنچه مردم را نسبت به شورا و شهرداری بدبین می‌کند و ممکن است باعث ایجاد تنش شود در قالب نظارت بر حسن اجرای امور بررسی می‌شود نه اینکه در چارچوب تبصره یا قانون باشد.

وی انواع بازرسی را به بازرسی برنامه‌ای، موردی و فوق‌العاده تقسیم کرد و ادامه داد: بازرسی موضوعی به صورت مستمر است که بازرسان سازمان در اداره مربوطه حضور می‌یابند و کل اسناد را بررسی می‌کنند و همچنین هیچ سندی برای بازرسی محرمانه نیست.

وی با بیان اینکه شورا نماینده شهر است نه شهرداری، خاطر نشان کرد: شورای چهارم شهر اهواز باید بر اساس قوانین مربوطه و انتظارات مردم رفتار کند و اجازه ندهد تا خاطره شورای گذشته تکرار شود.

کرمی تاکید کرد: از مسائل قومی، طایفه‌ای و گروهی پرهیز کنید و با یکدیگر متحد باشید زیرا عزت شورا در اتحاد شما است.

وی اعضای شورای شهر را خطاب قرار داد و گفت: کلان‌نگری را در برنامه‌هایتان لحاظ کنید و همچنین برای خودتان مصوب کنید که از ورود افراد اضافی به شهرداری جلوگیری شود زیرا شهرداری اداره کاریابی نیست.

مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی کشور، رویکرد پیشگیرانه است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
یاسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
comment
0
0
comment احسنت بر جناب کرمی. روی نکات خوبی هوشمندانه دست گذاشته اید. شوراییان توجه کنند تا ماجراهای سریالی شورای سوم باز دامنگیر اهواز نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار