شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
تبلیغات پزشکان بدون آدرس مطب ، تبلیغ رقص تانگو در نیازمندی ها ، تبلیغ جذب نیرو بدون ذکر آدرس و محل کار و... بخشی از آشفته بازاری است که در تبلیغات شهری ما رواج دارد.

شوشان/ رویا محمودی: بحث advertisingیا تبلیغات مهم ترین راه در پیشبرد اهداف یک شرکت است. امروزه نه تنها شرکت ها که بسیاری از مغازه ها و خرده فروشی ها اقدام به تبلیغات در سطح شهر می کنند.

ولی این که کدامیک از این ها سریع تر به فروش بالاتری دست می یابند بستگی به میزان و چگونگی تبلیغات آن ها دارد. نباید فراموش کرد که هدف تبلیغات فروش است حتی اگر مشتری نیازی به آن کالا یا خدمت نداشته باشد. تبلیغات غیر ملزوم را ملزوم می کند و همین جاست که مردم در جوامع مصرفی ،مانند ایران اقدام به خرید کالاهایی می کنند که شاید هیچ وقت به آن نیازی نداشته باشند.

در اهواز برخی تبلیغات سلیقه وار و غیر قانونی صورت می گیرد و تحت نظارت ارگان خاصی نیست در صورتی که در جوامع دیگر تبلیغات ستون و پایه اصلی فروش به شمار می رود و به صورت کاملا رقابتی و بهینه و در کانال خود انجام می شود.

با وجود این که تبلیغات گاهی فریبنده می شود ولی همچنان جوامع نیازمند تبلیغات هستند چرا که تبلیغات راه دور را نزدیک می کند .همین جاست که لزومی نمی بینید که حتما ساندویچ های مک دونالدز را در آمریکا بخورید تا طعم ساندویچ های این شرکت را تجربه کرده باشید بلکه کافی است بدانید که از میان 33 هزار شعبه این شرکت در جهان ، نزدیک ترین شعبه به شما در کجا واقع شده است. این جا تبلیغات است که راه را برای شما نزدیک تر می کند .

با نگاهی به بیلبورد های سطح شهرتان می توانید به بازار رقابتی فروش پی ببرید. به طور مثال بازار فروش در تهران بسیار بهتر از بازار فروش در سایر شهرهاست. هم به دلیل تجمع جمعیت و هم مرکز مبادله و داد و ستد بودن. بنابراین در این شهر شما شاهد بیلبوردها و تبلیغات گسترده تری خواهید بود .

خوزستان با دارا بودن صنایع مادر و کسب دومین استان صنعتی جایگاه چندانی در تبلیغات شهری ندارد و صنایع بزرگ آن نیازی به تبلیغ نمی بینند در حالی که شرکت مک دونالدز یا جنرال موتورز آمریکا با گذشت بیش از نیم قرن همچنان به تبلیغ می پردازند و این است که سریعا به شرکت های مادر و چندملیتی می پیوندند.



تبلیغات غیرمتعارف در خوزستان

تبلیغات پزشکان بدون آدرس مطب ، تبلیغ آرایشگاه ها که خدمات غیر مجاز مانند تتو و لیزر را انجام می دهند ، تبلیغ رقص تانگو در نیازمندی ها ، تبلیغ جذب نیرو بدون ذکر آدرس و محل کار ، تبلیغ شامپو توسط کریستین رونالدو و عکس آن روی اتوبوس های شهری ، تبلیغ دستمال کاغذی با نام نانسی تنها گویای بخشی از آشفته بازاری است که در تبلیغات شهری ما رواج دارد.

سازمان نظام پزشکی خوزستان چندی پیش اعلام کرد که تبلیغات مطب های پزشکان باید با مجوز این سازمان باشد. سازمانی که تاکنون نتوانسته این تبلیغات رنگارنگ و بعضا فریبنده را مهار کند گویا از دور ایستاده است و با انگشت اشاره تهدید می کند.

عرصه تبلیغات در خوزستان و اهواز تقریبا لجام گسیخته است و تاکنون نتوانسته از یک نظم و قانونی مشخصی پیروی کند . در صورتی که با سازماندهی مناسب تبلیغات در شهر ، هم می توان ساختار شهری مناسب تری دید و هم می توان به عرصه رقابتی اقتصاد در شهر دامن زد.








comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
comment
comment
زهرا بیگدلی
|
Canada
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
2
comment کاش به این هم اشاره می کردید که اکثر آگهی های استخدام در نیازمندی ها برای دختران است که اکثرا فریبنده اس
comment
بی نام
|
Canada
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
2
comment تجربه شخصی خودمو میگم تا مردم بفهممن در این گاهی ها چی میگذره : چند روز پیش نیازمندی های ..... آگهی استخدام منشی زده بود وقتی تماس گرفتم گفت کارش از 8 شب تا 1 شبه !!! وقاحت هم حدی داره کسی نیس نظارت کنه روی این آگهی ها
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
0
comment تبلیغات در آمریکا کجا و در ایران و خوزستان کجا . اصلا قابل مقایسه نیستن
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
2
comment اگه در مورد تبلیغات دیواری هم مطلب بنویسید خوبه. هر روز بر در و دیوارای شهر انواع کاغذ چسبیده
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
2
comment وقتی نظارت نباشه همینه
comment
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
1
comment لطفا تحقیق بکنید متوجه میشید اکثر بیلبوردای شهر دست کیه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
1
comment رقص تانگو و شامپو رونالدو که چیزی نیس دقت کنید چیزای بدتری پیدا مبشه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
1
comment چه جالب ! در رابطه با ساماندهی تبلیغات شهری مطلب بنویسید
comment
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
comment
0
1
comment بلیغ رقص تانگو در نیازمندی ها ، تبلیغ جذب نیرو بدون ذکر آدرس و محل کار ، تبلیغ شامپو توسط کریستین رونالدو و عکس آن روی اتوبوس های شهری ، تبلیغ دستمال کاغذی با نام نانسی تنها گویای بخشی از آشفته بازاری است که در تبلیغات شهری ما رواج دارد.

به این ها که گفتید تبلیغ داروهای غیر مجاز اضافه کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار