اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دفاع مقدس یک انقلاب دفاعی بزرگ بود، گفت: امیدوار هستیم که برادران و خواهران عزیز ما از این حادثه بزرگ و تاریخی درس‌های لازم را برای آینده بگیرند که هیچ جنگی در آینده اتفاق نیفتد و ما با بازدارندگی بتوانیم همچنان امنیت ملی ایران را در آینده حفظ کنیم.
سردار سرلشکر محسن رضایی در حاشیه آیین تجلیل و تکریم از ۱۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس که امروز دوشنبه، ۳۱ شهریور همزمان با سراسر کشور در گیت بوستان اهواز برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد این رویداد بزرگ به خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و ملت ایران اظهار کرد: از مقام معظم رهبری بسیار متشکر هستم که تحلیل خوب، جامع و دقیقی را از این رویداد بزرگ انجام دادند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس حقیقتا یک انقلاب بود؛ جنگ نبود، یک انقلاب دفاعی بزرگی بود که توانست سرزمین‌های ایران اسلامی را بعد از ۲۰۰ سال از تجاوزگری آزاد کند و امنیت را به وجود بیاورد و امیدوار هستیم که برادران و خواهران عزیز ما از این حادثه بزرگ و تاریخی درس‌های لازم را برای آینده بگیرند تا هیچ جنگی در آینده اتفاق نیفتد و ما با بازدارندگی بتوانیم همچنان امنیت ملی ایران را در آینده حفظ کنیم.

سردار سرلشکر رضایی در پاسخ به سؤالی درباره سردار سلیمانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از ثمرات دفاع مقدس بود. در دفاع مقدس، فداکاری‌های بزرگی انجام داد. در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس حضور پر رنگ و موفقی داشت و بعد از آن هم در ایجاد امنیت و آرامش در کشور؛ در منطقه جنوب شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تلاش کرد و بعد در جبهه مقاومت تبدیل به یک چهره و قهرمان بین‌المللی مقاومت شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سردار سلیمانی همه زندگی‌اش را وقف اسلام و ملت ایران کرد. با ابتکارات و خلاقیت‌هایی که داشت راه نویی را در امنیت و دفاع در پیش گرفت. در ظاهر یک نظامی بود، اما در سطح دیپلماسی بین‌المللی جلسات مهمی با سران کشورهای دیگر مثل روسیه و سوریه داشت و خیلی قوی و موفق ظاهر می‌شد. هم دیپلمات بود، هم‌ انقلابی بود، هم یک نظامی برجسته و هم یک تئوریسین راهبردی در حفظ امنیت در ایران و منطقه بود.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: ایشان انسانی، فداکار و مخلص و بسیار مردم‌دوست بود.‌ نسبت به محرومین و ضعفا فوق‌العاده حساس و عاطفی و نسبت به دشمنان ایران و بشریت قوی و محکم بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار