اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

کیش یکی از بهترین نقاط گردشگری ایران است که بسیاری از گردشگران خارجی به دلیل بازدید از این جزیره زیبا به ایران سفر می کنند. اطلاع داشتن از بهترین وقت سال برای سفر به کیش از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در صورت انتخاب زمان مناسب سفر می توانید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. کیش جزیره ای بی نظیر در آب های دریای خلیج فارس است که توجه بسیاری را به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان و متنوع به خود جلب کرده است. علاوه بر اینکه باید بهترین زمان سفر به این جزیره را بدانید بهتر است با جاذبه های کیش نیز آشنا شوید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. برای سفر به جزیره کیش می توانید از روش های مختلفی اقدام کنید اما روش هوایی بهترین انتخاب خواهد بود و با رزرو بلیط هواپیمای کیش می توانید در مدت زمان کوتاه و بدون هیچگونه دغدغه ای خود را به این جزیره برسانید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

بهترین وقت سال برای سفر به کیش

بسیاری این سوال را دارند کا بهترین وقت سال برای سفر به کیش چه زمانی است؟ در پاسخ به این سوال نمی توان پاسخ دقیقی ذکر کرد چرا که خواسته افراد ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و قبل از هر چیزی باید مشخص کنید که به چه منظوری قصد سفر به جزیره استانبول را دارید. برای مثال؛ بهترین وقت سال برای سفر به کیش از نظر گردشگری و خرید متفاوت خواهد بود و در صورتی که قصد خود از سفر را مشخص کنید می توانید به سهولت بهترین زمان سفر را نیز پیدا کنید. هر کدام از فصل های سال را که برای گشت و گذار در کیش انتخاب کنید از سفر خود لذت خواهید برد چرا که جاذبه های کیش به قدری با یکدیگر متفاوت هستند که در هر یک از فصول سال دیدنی هایی وجود دارند که شما را مجذوب خود کنند یا تفریحات متعددی که در کیش وجود دارند باعث خواهند شد که در تمامی فصول سال احساس خوبی در این جزیره هزار رنگ داشته باشید.

بهترین وقت سال برای سفر به کیش از نظر آب و هوا

بی شک آب و هوا اصلی ترین موردی است که در انتخاب بهترین وقت سال برای سفر به کیش باید به آن توجه داشته باشید. کیش در جنوبی ترین نقطه ایران قرار گرفته و به همین دلیل قطعا آب و هوای خشک و گرمسیری خواهد داشت. از ماه دی تا فروردین می توانید بیشترین لذت را از گشت و گذار ببرید و به همین دلیل نیز این مواقع شلوغ تر از تمامی ماه های سال خواهند بود و با سفر در این ماه ها می توانید سفری دلچسب و لذتبخش داشته باشید. لازم به ذکر است که در این مواقع دمای هوا مساعد بوده و به دلیل باد خنکی که می وزد احساس خوبی خواهید داشت و گرمل نخواهد توانست بر شما غلبه کند. البته مواقع عید نوروز به دلیل مصادف بودن با بهترین وقت سال برای سفر به کیش و همچنین وجود تعطیلات همگانی شلوغ ترین مواقع کیش را تشکیل می دهند و حتی ممکن است تمامی هتل های جزیره مملو از مسافر باشند.

بهترین وقت سال برای سفر به کیش از نظر فستیوال ها

برخی از اقشار جامعه به فستیوال ها و برنامه های شاد علاقه زیادی دارند و جالب است بدانید که بهترین وقت سال برای سفر به کیش از نظر آب و هوا و فستیوال ها دقیقا برعکس همدیگر هستند. جشنواره تابستانی کیش از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور برگزار می شود و به دلیل زیبایی بی نظیری که دارد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را به این جزیره می کشاند. این فستیوال برنامه های مرفه بسیاری داشته و سبب خلق لحظات فراموش نشدنی برایتان خواهد شد. شاید با خود بگویید که در هوای گرم تابستان کیش کمتر کسی در این جشنواره ها شرکت خواهد کرد اما باید بدانید که جشنواره های تابستانی کیش مملو از جمعیت خواهد بود. در این تاریخ خیابان های کیش را آذین بندی نیز می کنند که به زیبایی هرچه تمام تر این جزیره خواهد افزود. این جشنواره شامل کارناوال های مختلف، جنگ شبانه، تئاتر، کنسرت ها، برنامه های متنوع ورزشی و ... خواهد بود.

بهترین وقت سال برای سفر به کیش برای تفریح

قطعا شما نیز از جمله افرادی هستید که کیش را به منظور تفریح و خوشگذرانی انتخاب کرده اید. تفریحات متنوعی را می توانید در کیش تجربه کنید و تفریحات دریایی از جمله بهترین آنها هستند. چتربازی در کیش از جمله تفریحاتی است که هر فردی را به وجد خواهد آورد و می توانید بر فراز آسمان خلیج فارس در آب و هوای مناسب و آفتابی پرواز کنید. اما چنانچه فصول پربارش را برای سفر انتخاب کرده باشید ممکن است امکان لذت بردن از تفریحات کیش را نداشته باشید و به همین دلیل توصیه می کنیم از مدت ها قبل بلیط هواپیما سیستمی را برای ماه های آخر پاییز یا زمستان خریداری کنید.

بهترین وقت سال برای سفر به کیش برای افراد درونگرا

برخی از مردم دوست دارند که در مواقع خلوت به جزیره کیش سفر کنند. در مواقع خلوت کیش غرق در آرامش خواهد بود و به همین دلیل افراد بسیاری سفر در این مواقع را ترجیح می دهند. اواسط پاییز و اسفند ماه را می توان خلوت ترین زمان برای سفر به کیش دانست و چنانچه این مواقع را برای سفر انتخاب کنید هم در میزان هزینه های سفر صرفه جویی کرده و هم از سفری بی دغدغه لذت خواهید برد. اواسط هفته نیز کمترین میزان گردشگران را در کیش شاهد هستیم.

سفر به کیش در فصل بهار

بهترین وقت سال برای سفر به کیش از جهت دمای هوا و بارش فصل بهار است. در این فصل می توانید بهترین ها را در کیش تجربه کنید و اغلب مردم ایران این فصل را برای سفر کیش انتخاب می کنند. در صورتی که بخواهید در بهار سفر کنید بلیط هواپیمای کیش را از چندین ماه قبل تهیه کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. در کلیه ماه های فصل بهار دمای هوا ملایم بوده و وزش نسیم به مناسب بودن هرچه تمام هوا کمک خواهد کرد. همچنین در فصل بهار هوای کیش شرجی نبوده و می توانید به راحتی و در تمام اوقات روز به گشت و گذار بپردازید. اغلب مردم نیز به دلیل تعطیلات نوروز این زمان را برای سفر انتخاب می کنند.

تابستان گرم کیش

تابستان بی شک گرم ترین زمان برای سفر به کیش است و قطعا کسانی که از گرما فراری اند در این فصل اذیت خواهند شد. شاید این تصور را داشته باشید که در فصل تابستان کمتر کسی به کیش سفر کند اما به دلیل اینکه فستیوال ها و جشنواره های مختلف کیش در تابستان برگزار می شود بسیاری از مردم این زمان را برای سفر خود انتخاب می کنند. تابستان بهترین زمان برای دوستداران شنا است چرا که هیچگونه بارشی در تابستان رخ نمی دهد اما در برخی مناطق آن گرمای هوا به بیش از ۵۰ درجه هم می رسد.

سفر پاییزی به جزیره کیش

قطعا بهترین وقت سال برای سفر به کیش پاییز نیست چرا که هیچ ثباتی در آب و هوا وجود نداشته و دارای بارش های متراکم است و نمی توان نوع آب و هوا را پیشبینی کرد. توجه داشته باشید که کمتر کسی فصل پاییز را برای سفر انتخاب خواهد کرد اما مسئولین در تلاش اند تا با راه های مختلف پاییز را در نظر مردم خوب جلوه دهند تا از میزان گردشگران کم نشود اما در حالتی که پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید کمتر می توانید از تفریحات ساحلی و ورزشی کیش بهره مند شوید اما نگران نباشید چرا که کیش مملو از مراکز خرید سرپوشیده بوده و در خر زمان می توانید به گشت و گذار در آنها بپردازید.

سفر زمستانه به کیش

سفر در فصل زمستان بهترین وقت سال برای سفر به کیش است چرا که دمای هوا بسیار معتدل بوده و دیگر خبری از گرمای شدید تابستان نیست. دمای هوای شب و روز زمستان کیش بین ۹ تا ۲۲ درجه متغیر خواهد بود. البته در صورتی که با تفکر آفتاب گیری و نوشیدن موهیتو در سواحل کیش به این جزیره سفر می کنید در اشتباهید چرا که در فصل زمستان خبری از آفتاب گیری نخواهد بود اما شرایط جوی به تنهایی باعث جذب گردشگران متعددی به این جزیره شده است.

بهترین وقت سال برای سفر به کیش، خرید

کیش مملو از مراکز خرید متنوع و فروشگاه های برند است و به همین دلیل بسیاری از افراد این جزیره را برای سفر خود انتخاب می کنند. مسئولین به دلیل اینکه بتوانند مردم را در فصل پاییز به این جزیره بکشانند اقدام به ارائه تخفیفات ویژه ۵۰ درصدی نیز برای فروشگاه ها می کنند و چنانچه به قصد خرید به کیش سفر می کنید پاییز بهترین زمان برای سفر خواهد بود. علاوه بر خرید ارزان، قیمت بلیط هواپیما نیز در فصل پاییز ارزان تر از سایر فصول سال خواهد بود.

بهترین وقت غواصی در کیش

غواصی در کیش یکی از هیجان انگیزترین تفریحات خواهد بود و در بخش های مختلفی از جزیره شاهد ارائه این خدمات هستیم. برای غواصی می توانید هر زمان از سال را برای سفر انتخاب کنید اما فراگرفتن مواردی قبل از غواصی ضروری است و باید با عملکرد آن آشنا شوید. برای غواصی توصیه می کنیم که صبح مراجعه کنید چرا که شب هنگام و در تاریکی امکان غواصی وجود نداشته و یا نیازمند آموزش است. در فصل بهار و بخصوص خرداد ماه بهترین زمان برای غواصی است و به همین دلیل در این فصل کمپ های غواصی شلوغ تر از تمامی اوقات سال خواهند بود.

در حالت کلی انتخاب بهترین وقت سال برای سفر به کیش متناسب با خواسته افراد متفاوت خواهد بود و می توانید با توجه به مطالب ذکر شده بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید.

از آن جایی که جزیره زیبای کیش دارای جاذبه های طبیعی و مکان های تفریحی فراوانی است شما می توانید با یک تحقیق کوتاه در خصوص آب هوای این جزیره در فصول مختلف سال و نحوی برگزاری این تفریحات در هر یک از فصول سال بهترین وقت سال برای سفر به این جزیره را متناسب با علایق خود پیدا کرده و برای سفر خود برنامه ریزی کنید. علاوه بر مطالب فوق نیز می توانید به مقاله ای که در سایت اقتصاد نیوز نیز منتشر شده است مراجعه کنید تا اطلاعات کامل تری در خصوص تفریحات این جزیره کسب کنید. توصیه می شود پس از تصمیم گیری سریعا اقدام به خرید بلیط و رزرو هتل کنید تا قبل از پر شدن ظرفیت ها خرید خود را نهایی کرده باشید.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار