اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در خوزستان؛
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در این ایام بیش از آنکه نیازمند توسعه مدرسه سازی باشیم، نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه سازی هستیم.
مهراله رخشانی‌مهر در مراسم افتتاح یک مدرسه در شهرستان باوی که امروز (۱۰ مهر) در این شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور در سال جاری ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به اعتبارات مشارکتی اختصاص داده است.

وی افزود: دایره خَیری دایره گسترده‌ای است و کارهای خیر بسیار متنوع هستندو کسانی که می‌کوشند تا از آلام مردم بکاهند، رنج محرومیت‌ها را کاهش دهند و زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند، ناب‌ترین کارها را انجام می‌دهند. شاید هیچ خدمتی بالاتر از گره گشایی از کار مردم و کاستن از زجر مردم نباشد که خیرین در این کار بزرگ سهیم هستند. در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، زیرا مدرسه جایگاه متمایزی دارد جایگاهی که آینده این سرزمین را می‌سازد. هر جا سخن از وطن سازی و تمدن سازی باشد، سخن از تعالی و پیشرفت است. مدرسه بالاترین جایگاه کلیدی برای تحقق و پیشرفت را دارد و دارای جایگاهی است که انسان‌ها به طور منظم در بهترین دوره حیات‌شان و در زمان فراگیری، تحت یک برنامه و ارتباط خاص تحت تعلیم قرار می‌گیرند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آینده چه خوب و چه بد در مدرسه شکل می‌گیرد و کسانی که مدرسه سازی را انتخاب کرده‌اند، در واقع آینده سازی را انتخاب کرده‌اند. مدرسه تنها یک ساختمان و محل دریافت آموزش نیست بلکه کانون تربیت، رفیع ترین محل زندگی انسان‌ها و آینده یک جامعه است. مدرسه باید انسان‌ها را برای یک زندگی شرافتمند و توانمند آماده کند و ما این را ماموریت خود می‌دانیم و تلاش خود را می‌کنیم تا نسلی که تربیت می‌شود، نسلی توانمند، خلاق، نوآور، فعال، کارآمد و تمدن ساز باشد.

رخشانی‌مهر با تاکید بر فرهنگ مدرسه سازی، گفت: برای گسترش فرهنگ مدرسه سازی در سال ۹۹ طرح آجر به آجر را مطرح کردیم. طی سال گذشته هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد خیرین در حوزه مدرسه سازی بود که این عدد توسط ۳۰ هزار خیر انجام شد. جمعیت ما ۸۰ میلیون نفری است و وجود تنها ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در سال ۹۸ نسبت به جمعیت کشور رقم ناچیزی است.

وی تصریح کرد: برای اینکه همه مردم ایران درگیر مدرسه سازی شوند، شرایطی را فراهم کردیم که همگی با خرید حتی یک آجر در امر مدرسه سازی مشارکت کنند. هدف از اجرای طرح آجر به آجر تنها جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توسعه مدرسه سازی نیست‌. ما در این ایام بیش از آنکه نیازمند توسعه مدرسه سازی باشیم، نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه سازی هستیم. در طرح آجر به آجر به دنبال گسترش فرهنگ خیر و ایثار که جزو فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما است، هستیم. در این شش ماه از اجرای طرح اتفاقات خوبی رخ داده و همه موسسات و بانک‌ها در کنار آموزش و پرورش قرار گرفته اند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مشارکت بنیاد برکت و علوی در ساخت مدرسه، افزود: اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور برای سال جاری به استان خوزستان حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است که تا ۱۸۰ یا ۲۰۰ میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

رخشانی‌مهر با تقدیر از زحمات استاندار خوزستان در حوزه مدرسه سازی، گفت: استاندار خوزستان اهمیت بسیاری به مدرسه سازی می‌دهد و در سیل ۹۸ به سازمان نوسازی مدارس نمره قبولی داد. بیشترین سهم اعتبارات استانی را خوزستان در بین استان‌های کشور به امر مدرسه سازی اختصاص داد که حدود ۲۸۰ میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: سال گذشته اتفاقات خوبی در استان خوزستان رخ داد و بیش از هزار و ۳۰۰ کلاس درس یعنی بیشترین تعداد کلاس‌ها در کشور، در استان خوزستان ساخته شد. برای سال ۹۹ نیز همکاران ما با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه استان حدود هزار و ۱۰۰ کلاس درس را آماده کردند که رقم قابل توجهی است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان در جذب منایع خیری رتبه سوم کشور را به دست آورد و امکان دارد به رتبه اول و دوم نیز برسد. تعهد خیرین در استان خوزستان امسال ۸۰ میلیارد تومان است که امیدواریم به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برسد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار