اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
در نشست دکتر شریعتی و اعضای هیات تحریریه روزنامه خوزی‌ها مطرح شد:
نخستین جلسه تحریریه روزنامه سراسری خوزی‌ها در حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

دکتر غلامرضا شریعتی در این نشست خطاب به محمد مالی مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه سراسری خوزی‌ها و اعضای هیات تحریریه این روزنامه گفت: رسالت سنگین و خطیر انعکاس ظرفیت‌ها و واقعیت‌های استان خوزستان در عرصه کشوری بر عهده این نشریه است.

استاندار خوزستان با اشاره به سیاست عدم شکایت قضایی خود از اصحاب رسانه‌ها و ارباب جراید، اظهار داشت: تکریم و حمایت از اهالی رسانه رویکرد قطعی ماست و این را یک ژست و تعارف نمی‌دانم، گرچه این سیاست در عرصه اجرا، مسیولان را دچار مشکلاتی نموده است ولی معتقدم ما باید در معرض نقد و نظر آحاد مردم قرار بگیریم و تبلور این سیاست، تاب‌آوری در برابر نقدهاست.

شریعتی با اشاره به فرموده حضرت امام راحل که حتی تخطئه را از مواهب الهی می‌دانست، تصریح کرد: بستر لازم برای نقد عملکردها در دوره فعلی فراهم بود و اجازه ندادیم و نمی‌دهیم در هر سطحی، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران تحت فشار یا مورد تعدی و تعرض قرار گیرند.

استاندار خوزستان، با اعلام حمایت از جامعه رسانه‌ای خوزستان، به اقدامات صورت گرفته توسط دولت‌های مختلف در این استان اشاره کرد و گفت: به همان اندازه که کارهای بزرگی در استان صورت گرفته، کارهای بزرگی نیز بر زمین مانده و انتظار داریم در کنار کاستی‌ها، نقاط قوت و کارهای انجام شده هم بیان شود.

وی با اشاره به مذموم بودن تملق و چاپلوسی و همچنین سیاه‌نمایی و مچ‌گیری گفت: باید واقعیت‌ها را گفت و نمایاند و البته مصالح ملی و قوانین کشور را در فعالیت رسانه‌ای در نظر داشت.

شریعتی در پایان سخنان خود ضمن اظهار خرسندی از آغاز فعالیت روزنامه خوزی‌ها برای دست‌اندرکاران این نشریه آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه محمد مالی این نشست را اولین جلسه تحریریه روزنامه سراسری خوزی‌ها دانست که به شکلی نمادین با نماینده عالی دولت در استان خوزستان برگزار می‌شود.

این نویسنده و روزنامه‌نگار قدیمی خوزستانی توضیح داد: روزنامه خوزی‌ها در گستره توزیع و نشر سراسری با تعهد به ریشه‌های جنوبی خود قصد دارد نماینده فرهنگی شرافتمند و صادق خوزستان در عرصه کشور باشد و از این دریچه، آمال و آلام جامعه خوزستانی را با صدایی منطقی، حرفه‌ای و رسا بازتاب دهد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه خوزستانی نیازمند نوسازی و مهندسی فرهنگی است تا دوره گذار تاریخی خود را طی کرده و گفتمان خاص و برآمده از ظرفیت‌ها و اقتضائات بومی‌اش را شکل دهد.

محمد مالی گفت: رسانه در رویکرد جدیدی که بر اساس پیشرفت‌های تکنولوژیک بر او تحمیل شده است باید تعاملی، تولید کننده محتوا و پیام محور باشد و امیدواریم خوزی‌ها در این مسیر حرکت کند.

صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول خوزی‌ها در ادامه اظهار داشت: ظرفیت‌های خوزستان تنها منابع زیرزمینی آن نیست بلکه نخبگان مرجعی که در طول هزاره‌های گذشته نقش مهمی در شکل‌گیری تمدن ایرانی اسلامی داشته‌اند و از این مرز و بوم برآمده‌اند را باید ظرفیت اصلی و سرمایه واقعی استان دانست. 

مالی با انتقاد از عدم توجه به ظرفیت‌های غنی انسانی خوزستان توضیح داد: گفتمان فرهنگی کشور در موج‌های مختلف و لایه‌های گوناگون متاثر از فضای فکری تولید شده در اقلیم خوزستان بوده است و شوربختانه تنها ردّپای کمرنگی از این گفتمان در فعالیت‌های رسانه‌ای استان می‌بینیم.

مالی با بیان این مطلب که خوزی‌ها با مسیولین و مدیران کشور و خوزستان نه عقد اخوت دارد و نه عهد عداوت، گفت: خوزی‌ها طرف مردم خواهد ایستاد و در راه روشنگری، فسادستیزی، عدالتخواهی و مطالبه‌گری، پیشرو و آماده پرداخت هزینه خواهد بود.

مالی در پایان خواستار حمایت استاندار خوزستان از جامعه رسانه‌ای استان شد و اظهار داشت: خوزی‌ها آمده است تا در مسیر ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه قدم بردارد.

در پایان این دیدار اعضای هیات تحریریه خوزی‌ها دغدغه‌های خود را با استاندار خوزستان در میان گذاشتند و از لوگوی این روزنامه توسط استاندار خوزستان رونمایی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار