شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
وضعیت رشته‌های آبی مانند یک جسد و متاسفانه این یک حقیقت تلخ است که مدیریت‌های کلان ما در استان هیچ توجهی به این رشته نداشته‌اند.
رضا جعفری درباره وضعیت رشته‌های شنا و واترپلو در خوزستان، اظهارکرد: متاسفانه ورزش‌های آبی استان شرایط مناسبی ندارند و این موضوع به الان بر نمی‌گردد و شاید ورزش‌های آبی خوزستان حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است که نمره منفی دریافت می‌کنند. طی این سال‌ها شاهد از دست رفتن سرمایه‌ها بودیم و می‌دیدیم که هیچ پشتوانه‌سازی صورت نمی‌گیرد.

اسم و رسم برخی را با تریلی هم نمی‌توان کشید

وی بیان کرد: سیر نزولی ورزش‌های آبی خوزستان از وقتی شروع شد که یکسری افراد وارد سیستم هیات شنا و واترپلو استان شدند که آن زمان در بدو ورود به هیات کسی نبودند و در حالی که کاری برای این ورزش نکردند اما اسم و رسمی که از بابت فعالیت در این رشته به دست آوردند را تریلی هم نمی‌تواند بکشد. این افراد از این بدنه به نفع شخصی خود بهره‌مند شدند و بعد هم هیات را رها کردند.

وضعیت شنا و واترپلوی خوزستان مانند یک جسد است

این مربی واترپلو گفت: اکنون وضعیت شنا و واترپلوی استان نیازی به ارزیابی ندارد زیرا شرایط در این رشته مانند یک جسد یا شاید هم مثل کسی است که قلبش خیلی ضعیف و سخت می‌زند. این موضوع را هم می‌توان در صحبت‌های رییس فدراسیون در مجمع انتخاب رییس هیات شنا و واترپلو اصفهان لمس کرد؛ رییس فدراسیون عنوان کرد که "تا وقتی شنا و واترپلو در خوزستان و اصفهان به شرایط عادی گذشته برنگردد، نمی‌توانیم شنا و واترپلوی قوی در آسیا داشته باشیم". به هر حال این یک حقیقت است و از وقتی شنا و واترپلو خوزستان افت کرد، شنا و واترپلو ایران نیز به جایگاه اصلی‌اش برنگشته است.

نگاه ابزاری و مالی به ورزش‌های آبی خوزستان

وی با بیان این‌که تمام صحبت‌های من از سر دلسوزی است، عنوان کرد: این یک حقیقت تلخ است که مدیریت‌های کلان ما در استان خوزستان به ویژه مدیریت‌ها در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، هیچ توجهی به این رشته نداشته‌اند و اگر هم نگاه داشته‌اند به صورت ابزاری و درآمدی بوده است. شاید در یک فصل کوتاه به خاطر فشارها، یک استخر را در اختیار هیات می‌گذاشتند اما خیلی سریع آن را می‌گرفتند و هیچ امنیت فکری و برنامه‌ریزی به هیات استان خود نمی‌دادند.

برخورد اداره‌کل ورزش به سمت نابودی رشته‌های ورزشی است

جعفری بیان کرد: شنا و واترپلو نیاز به هزینه دارد ولی بدون تعارف باید بگویم که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بسیار ضعیف است و برنامه‌ها، برخوردها و رفتارهای‌شان بیشتر به سمت نابود کردن رشته‌های ورزشی پیش می‌رود که تاثیر آن روی رشته‌های شنا و واترپلو بیشتر از سایر رشته‌های ورزشی بوده است.

چطور میلیاردها برای فوتبال هزینه‌ می‌شود اما برای سایر رشته‌ها نه؟

وی با بیان این‌که تا وقتی این تفکرات جاری و ساری باشد، شرایط شنا و واترپلو خوزستان نیز بهتر نخواهد شد، افزود: افراد فنی در استان کم نداریم اما آیا امکانات و اجازه را به این افراد برای انجام کار می‌دهیم؟ در حال حاضر اهواز، امیدیه و آبادان و کمی ماهشهر در شنا و واترپلو فعال هستند که رشته‌ها در این شهرها با نفت و پتروشیمی زنده‌اند و می‌خواهم بدانم اداره‌کل ورزش خوزستان چه تاثیری روی روند ورزش‌های آبی استان داشته و چه امکاناتی برای آن فراهم کرده است؟ چطور این اداره‌کل از جیب خود میلیارد، میلیارد برای فوتبال هزینه می‌کند اما به سایر رشته‌ها کمکی نمی‌کند این فقط درد رشته شنا و واترپلو نیست و درد تمام رشته‌ها است. نمی‌دانم این روند تا کی قرار است ادامه پیدا کند.

بی‌توجهی به مربیان مطرح استان

این مربی گفت: تا وقتی اولویت‌بندی نشود، وضعیت همین است. خوزستان مهد رشته‌های شنا و واترپلو بوده است و اگر یک سال در این رشته‌ها هزینه کنند، ۱۰ سال نتیجه خواهند گرفت اما باید دید چه کرده‌اند که ۱۰، ۱۲ سال است هیچ اتفاقی در این رشته‌ها نمی‌افتد. مربیانی داریم که در کشور مطرح هستند اما در استان خودمان هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود. متاسفانه دوستان اهل فرافکنی هستند ولی کارنامه رشته‌های شنا و واترپلو نشان‌دهنده عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان است. به نظرم باتوجه به وضعیتی که در این ورزش وجود دارد، فکر نمی‌کنم جای دفاعی باشد. به نظرم الان اداره‌کل ورزش خوزستان از تعطیلی شنا و واترپلو بسیار خوشحال است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار