اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
همودیالیز فرآیندی است که در طی آن، خون از بدن بیمار مبتلا به نارسایی کلیه،‌ خارج شده و پس از تصفیه ‌شدن در دستگاه دیالیز، به بدن بازگردانده می ‌شود.

دستگاه دیالیز یا کلیه مصنوعی، ماشینی است که می ‌تواند مواد زائد را از خون جدا کند، یا مواد لازم را به آن بیفزاید. 

دستگاه دیالیز با انجام این عمل، تعادل اسید و باز و مقدار آب و مواد محلول موجود در بدن را کنترل می ‌کند.

در همودیالیز، خون به تدریج از بدن خارج می ‌شود، از میان یک فیلتر مخصوص که مواد زائد و مایعات اضافی را جدا می‌ کند، می‌ گذرد و خون تصفیه‌‌ شده دوباره به بدن بازگردانده می ‌شود. خروج مواد زائد مضر و نمک و مایعات اضافی از بدن، فشار خون را کنترل کرده و تعادل الکترولیت ها مانند پتاسیم و سدیم را حفظ می کند.
 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در گذشته استفاده از دستگاه همودیالیز برای بیماران کلیوی مخاطراتی را به همراه داشت که از علل آن میتوان به  ابتدایی بودن دستگاه های  همودیالیز  ، شیوه درمان بیماران کلیوی و ...  اشاره کرد که موجب عوارض زیاد و کاهش کفایت درمان می شد ، اما امروزه با بروزتر شدن دستگاه های همودیالیز ، ارائه خدمات درمانی و مراقبت های پرستاری با کیفیت تر و حمایت های روحی روانی از بیماران کلیوی و خانواده های ایشان ، شرایط مطلوبی ایجاد گردیده است.

بدین جهت و در راستای ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و به روزرسانی تجهیزات پزشکی بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، با حمایت ها و پیگیری های مدیریت ارشد این بهداشت و درمان ، شش دستگاه همودیالیز جدید و پیشرفته خریداری و در بخش دیالیز نصب و راه اندازی گردیده است.

گفتنی است کادر پرستاری مجرب بخش دیالیز علاوه بر ارائه خدمات به بیماران در  این بخش ، دیالیز بیماران بستری کووید مثبت را در بخش های بستری کووید با استفاده از یک دستگاه دیالیز پرتابل انجام می دهند.

همچنین جهت بیماران سرپایی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و نیاز به دیالیز دارند نیز بوسیله ی یک دستگاه دیالیز پرتابل ، در اتاق ایزوله اورژانس تنفسی دیالیز انجام می گردد.

امید است تامین تجهیزات پیشرفته و بروز موجب بهبود کیفیت درمان و رفاه حال بیماران این بخش گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار