اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
هفته اول لیگ برتر فوتبال
فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای حضور در لیگ بیستم فوتبال، روزهای کاملا متفاوتی داشته اند؛ فولاد در قامت یک مدعی و در آرامش مالی و امکاناتی آماده لیگ بیستم شده است و نفتی ها با شرایط سخت مالی و امکاناتی خود را به لیگ بیستم رسانده اند.
لیگ بیستم فوتبال ایران از ۱۶ آبان‌ماه آغاز می‌شود و خوزستان با سه نماینده در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. نمایندگانی که با شرایط متفاوت از هم وارد لیگ بیستم خواهند شد.

فولاد تیمی برای قهرمانی در لیگ بیستم

فولاد خوزستان در لیگ نوزدهم موفق شد به عنوان سومی مسابقات دست پیدا کند و مجوز حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. این باشگاه برای تداوم راه موفقیت در لیگ بیستم، در اولین گام با جواد نکونام تمدید کرد و در دومین گام نیز شاکله اصلی فصل قبل خود را حفظ کرد.

این تیم امسال با ورود زود هنگام به بازار نقل و انتقالات و تقویت تمام خطوط خود و گرفتن بازیکنان مورد دلخواه جواد نکونام و همچنین برگزاری دو اردوی متوالی و چندین بازی تدارکاتی تلاش داشته تا فولادی مدعی برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.

فولاد لیگ بیستم که شاکله اصلی اش حفظ شده و بیشتر نفرات آن در لیگ نوزدهم کنار هم کار کرده اند، تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است و از این نظر نیز بهترین عملکرد را در بستن تیم در بین تیم‌های لیگ برتری خوزستان داشته است و حتی جزو تیم های برتر و موفق در فصل و انتقالات محسوب می‌شود. فولاد که از نظر زمان شروع تمرینات و اردوهای تدارکاتی و امکانات سخت افزاری نیز جزو یکی دو تیم برتر کشور به شمار می‌رود، به گونه‌ای برای لیگ بیستم هزینه کرده است و بازیکنان مطرحی چون پاتوسی، ایوب والی، پریرا، کولیبالی، محسن فروزان، احمد عبدالله زاده، ساسان انصاری، فرشاد احمدزاده، فرزاد جعفری، سینا مریدی، زبیر نیک نفس، وحید حیدریه، محمد قاسمی نژاد و صابر و سعادت حردانی را در اختیار دارد که می توان آن را از اکنون مدعی بی‌حرف و حدیث لیگ بیستم دانست؛ تیمی که در لیگ نوزدهم راهی را در پیش گرفت که توانست به مقام سومی برسد، مطمئنا در لیگ بیستم نیز باتوجه به داشتن دوباره جواد نکونام، بازیکن سابق و پر افتخار سال‌های گذشته تیم‌ملی و این همه بازیکن خوب و نامی، انتظاری جز قهرمانی از آن نمی رود.

فولاد در هفته اول لیگ از ساعت ۱۶:۳۰ فردا (۱۶ آبان ماه) در دیداری خارج از خانه به مصاف ذوب آهنی می رود که فولادی ها در آخرین مصاف‌، برنده این تقابل بوده اند. این بازی که رونمایی از فولاد لیگ بیستم و با اهمیت است، برد در آن برای آذری مدیرعامل فعلی فولاد و سابق ذوب آهن که البته این روزها از فعالیت های فوتبالی منع شده است، اهمیت دوچندانی دارد.

نفت مسجدسلیمان، فصلی پرچالش

با پایان یافتن لیگ نوزدهم و جدایی مهدی تارتار، به نوعی نفت مسجدسلیمان نیز فرو پاشید. این تیم تغییرات گسترده‌ای در ترکیب فصل قبل خود داشت و تمام شاکله اصلی اش را از دست داد و این ها به جز مسایل پر سر و صدای بحث ساختاری و انتخاب مدیرعامل باشگاه پس از استعفای مهران نصیریان دوست از مدیرعاملی باشگاه بود.

نفتی ها خیلی زود مجتبی حسینی را به عنوان جانشین تارتار معرفی کردند، مربی که نیامده برای چند بار عطای مربیگری را به لقایش می بخشید و عنوان می کرد که استعفا داده است. هر چند که بالاخره حسینی که خودش نفت را با آگاهی از شرایط سخت مالی و امکاناتی آن انتخاب کرده است، در نفت ماند و با تمام توان، تیمش را برای دوره بیستم فوتبال آماده کرده است.

اما نفتی ها که حتی شرایط‌شان نسبت به نفت آبادان هم سخت تر است، به دلیل مشکلات فراوان مالی نتواستند به موقع و موفق وارد بازار نقل و انتقالات شوند، به نوعی برخلاف سایر تیم های لیگ برتری، به جذب بازیکنان درجه ۲ و ۳ فوتبال ایران بسنده کردند. موضوعی که نگرانی بسیاری در بین جامعه فوتبال خوزستان ایجاد کرده است و روزهای سخت و پرچالشی را در لیگ بیستم برای نفت پیش‌بینی می کنند، اما از آن جا که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و مدیریت باشگاه نیز تمام توان خود را به کار گرفته که نفت در اردوهای طولانی مدت در تهران به خوبی برای لیگ آماده شود، شاید نفت با همین شرایط سختِ مالی، امکاناتی و نداشتن بازیکنان چندان مطرح و اسم دار، بتواند امسال نیز همچون لیگ نوزدهم متفاوت و موفق ظاهر شود. موضوعی که احتمال آن کم اما بعید نیست.

نفت مسجدسلیمان از ساعت ۱۶:۴۵ فردا (جمعه) در دیداری خارج از خانه باید مقابل تراکتور قرار بگیرد که مطمئنا این مصاف باتوجه به اینکه شرایط دو تیم از همه نظر زمین تا آسمان متفاوت است، آزمونی سخت برای شاگردان حسینی خواهد بود.

نفت آبادان و احیای بازیکنان خوزستانی

قضیه تیم نفت آبادان با فولاد متفاوت است؛ نفتی‌ها لیگ بیستم را با دغدغه بسیار از نظر مالی و ساختاری آغاز کردند. در ابتدا که وضعیت مدیریت باشگاه و اصلا چگونگی تیم‌داری در لیگ بیستم مشخص نبود و بعد هم که وضعیت نسبی تیم مشخص شد، باشگاه به دلیل مشکلات فراوان مالی خیلی دیرتر از رقبا هم سرمربی خود را انتخاب کرد و هم وارد بازار نقل و انتقالات شد. موضوعی که باعث شد نفتی‌ها فرصت زیادی را برای شروع تمرینات و آماده‌سازی تیم از دست بدهند.

همین فرصت سوزی نیز باعث شد که بیش از حدود ۸۵ درصد از بازیکنان فصل قبل از نفت جدا شوند و آبادانی ها شاکله موفق لیگ نوزدهم خود را از دست بدهند. البته با درایت کادرفنی و باشگاه، نفرات خوب، جوان و بومی جذب شدند تا بتوان به بازگشت موفق نفت آبادان به لیگ امیدوار بود اما مطمئنا بازگشت نفتی ها به شکل و شمایل لیگ نوزدهم نیازمند زمان و صبر است.

همچنین تیم صنعت نفت با بودجه‌ای حدودا ۱۲ میلیاردی برای لیگ بیستم آماده می‌شود، بودجه‌ای که در مقایسه با تیم‌های بزرگ کشور، رقم قابل توجهی نیست اما در این شرایط برنامه اصلی پورموسوی و کادر فنی، حضور آبرومند در لیگ برتر و کسب موفقیتی در شان نام تیم نفت آبادان و از همه مهم‌تر احیای بازیکنان خوزستانی چون بیت سعید، زبیدی، عبدالله زاده، طیبی، نصاری و ... و اثبات دوباره آن ها به فوتبال کشور است.

نفت آبادان در هفته اول لیگ برتر قرار بود به مصاف پیکان برود که این بازی با اعلام سازمان لیگ لغو و به زمان دیگری موکول شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار