اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اگر ملخ از شهرستان‌های جنوبی عبور کند، وارد میدان وسیعی خواهد شد و دیگر مبارزه با آن دشوار است و نیاز به امکانات بسیاری خواهد داشت.
خدارحم امیری‌زاده در جلسه ستاد فنی مقابله با آفت ملخ در خوزستان که امروز (۸ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر ملخ از شهرستان‌های جنوبی عبور کند، وارد میدان وسیعی خواهد شد و دیگر مبارزه با آن دشوار است و نیاز به امکانات بسیاری خواهد داشت.

وی افزود: نمی‌خواهیم هجوم آفت ملخ همه‌گیر و به یک بحران تبدیل شود؛ باید امکاناتی که در اختیار شهرستان‌ها است مجددا تعمیر و بازسازی شوند تا بتوانند با هجوم ملخ مبارزه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: همانطور که سال گذشته در هجوم آفت ملخ به خوزستان اجازه داده نشد که دسترنج کشاورزان و مردم از بین برود، امسال نیز تلاش خواهیم کرد که مانع هجوم این آفت به مزارع خوزستان شویم.

امیری‌زاده با بیان اینکه کشاورزان دیگر طاقت این مشکل و هجوم ملخ را ندارند، گفت: با توجه به قیمت بالای بذر و نهاده‌های کشاورزی و همچنین هزینه‌های بالای ماشین‌آلات، دیگر کشاورزان تحمل مشکل هجوم ملخ را ندارند و باید حساسیت برای مبارزه با این آفت بالا برود.

وی ادامه داد: تیم‌های ردیابی و عملیاتی در همه شهرستان‌ها باید با هوشیاری کامل فعالیت داشته باشند تا شاهد مشکلی نباشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: نباید در مبارزه با ملخ تنها به دفاع کردن دل ببندیم بلکه باید به ملخ حمله کنیم تا بتوانیم این آفت را از بین ببریم. نباید اجازه دهیم هیچ ملخی در آسمان خوزستان ظاهر شود؛ باید به دنبال ملخ‌ها بگردیم و هر جایی که ملخ بود، آن را نابود کنیم و اجازه تغذیه به آن را ندهیم.

وی افزود: باید پیش‌قراول‌های دسته‌های ملخ را به هر شکل ممکن از بین ببریم. خوشبختانه سم و امکانات لازم برای مبارزه با این آفت وجود دارد و تلاش خواهیم کرد که شاهد هجوم این آفت به مزارع استان خوزستان نباشیم.

امیری‌زاده خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه، منابع طبیعی، مدیریت بحران و دیگر بخش‌ها باید به کمک ما بیایند و امکاناتی در اختیار شهرستان‌ها قرار دهند تا بتوانیم به مبارزه با این آفت بپردازیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار