اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
شوشان / خداداد ابراهیمی :

وزیر بهداشت اخیرا فرموده: "اجازه  نمی‌دهیم غرور ملی آسیب ببیند و خواهید دید که در زمینه واکسن کاری کارستان خواهیم کرد."

آقای وزیر اما نگفته‌اند که این" کارِ کارستان" چرا پیوست زمانی ندارد؟

چرا حتی تاریخ تقریبی این کشف آرمانی و حیاتی را اعلام نمی کند؟

تا زمان عرضه‌ی این نوشدارو چندهزار سهراب دیگر را باید از دست بدهیم؟

جناب وزیر غرور ملی وقتی آسیب می بیند که مردم باخبر شوند کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس که روزگاری زیر سایه‌ی ایران زندگی می کردند و کشورهای بحران‌زده‌ای همچون پاکستان و عراق، هم واکسن کرونا را پیش خریده کرده‌اند و هم قراراست مردم آن را رایگان دریافت کنند اما ما به عنوان کشوری بزرگ، تاریخی و ثروتمند، برای خرید این واکسن نجات‌بخش، هنوز اندر خم یک کوچه‌‌‌ایم.

لذا باید به مردم حق بدهیم که بعد از معرفی دو واکسن کرونا توسط شرکتهای فایزر و مدرنا، نگران باشند که این واکسن‌ها به ایران هم می رسد یا نه؟

آقای وزیر ضمن حق شناسی از جنابعالی وجانفشانی مجموعه‌ی کادر درمان در جبهه‌ی سلامت، مقابله هوشمندانه و مدبرانه با کرونا آن است که به موازات تلاش برای کشف واکسن ساخت ایران، پیش خرید واکسن کرونا برای همه مردم ایران در دستور کار قرار گیرد.

هرچند که به یافته‌های نوین علمی دانشمندان متعهد وسختکوش کشورمان می بالیم اما موضوع مرگ و زندگی هموطنان عزیزمان مقوله‌ای نیست که دستخوش سیاست‌ورزی‌ها و وعده و وعیدها قرار گیرد.

چرا که ازدست دادن فرصت طلایی امروز و منتظر ماندن تا زمان نامعلوم رونمایی از واکسن وطنی، استراتژدی غلطی‌ست که کمترین تبعات آن، تهدید امنیت روانی مردم خواهد بود.

جناب نمکی هم دل‌خوش کردن به امدادرسانی همسایه‌ی شمالی، انتظاری عبث و مضحک است و هم صرفا عضویت در اتحادیه بین المللی "کواکس"، کافی نیست.

اما اقدام اورژانسی آن است که با اولین کشور کاشف واکسن کووید۱۹، قرارداد پیش خرید امضا کنید، جناب وزیر به آقای رئیس جمهور یادآوری کنید که در زمان جنگ، برای دفاع از وطن و حفظ جان هموطنان، دست روی دست نمی گذاشتیم و در خرید سلاح و مهمات، از سایر کشورها لحظه‌ای درنگ نمی کردیم.

جناب نمکی چه بخواهیم وچه نخواهیم،  وارد جنگ جهانی کرونا شده‌ایم و این نهیبی‌ جدی‌ست که؛ چالش بزرگ لجستیکی بین واکسن کرونا و توزیع جهانی آن دور از انتظار نیست، لذا برای پیش خرید واکسن کرونا حتی فردا دیر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار