شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان:
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: مصرف وعده‌های غذایی کوچک در طول روز حاوی مواد مغذی از جمله پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای مادران باردار و زنان شیرده توصیه می‌شود.
مهنوش صاحبدل در خصوص چگونگی مراقبت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده در دوران بیماری کووید – ۱۹، اظهار کرد: در این شرایط آب بدن باید به مقدار کافی تامین شود و مصرف سوپ‌هایی مانند سوپ مرغ و آب میوه‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه وعده‌های غذایی کم‌حجم با دفعات زیاد برای مادران باردار و شیرده بهتر تحمل می‌شوند، افزود: در صورت بروز اسهال، از وعده‌های غذایی سبک و کم‌حجم استفاده و از مصرف غذاهای خیلی داغ و خیلی سرد و غذاهای پرچرب پرهیز شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: در صورت عدم تحمل شیر، از مصرف آن خودداری شود. میوه‌هایی مانند سیب و موز برای مادارن باردار و شیرده مفید است اما میوه‌هایی مثل هلو و انجیر را نباید مصرف کنند.

صاحبدل بیان کرد: وعده‌های غذایی کوچک و حاوی مقادیر بالای مواد مغذی شامل پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین‌ها و مواد معدنی باید مصرف شود. همچنین باید از مواد غذایی غنی از ویتامین و املاح به خصوص انواع میوه‌ها و سبزی‌های تازه و فصل بیشتر استفاده شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مراقبت‌های تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده در دوران نقاهت بیماری کووید – ۱۹ نیز تصریح کرد: مصرف وعده‌های غذایی کوچک در طول روز حاوی مواد مغذی از جمله پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین‌ها و مواد معدنی، افزایش دفعات وعده‌های غذایی و تامین آب بدن با استفاده از آب آشامیدنی سالم و مصرف مایعاتی مانند سوپ‌ها و آب میوه‌های طبیعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: استفاده از انواع میوه‌های در دسترس از جمله موز، آلو، زرد آلو، طالبی، کیوی و پرتقال و سبزی‌ها از جمله اسفناج، جعفری، هویج، کدوحلوایی، گوجه فرنگی و سیب زمینی نیز باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار