اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
مدیرکل امور زنان و خانواده استان تشریح کرد
زینب پارسافخر با اشاره به نحوه فعالیت پارلمان مشورتی زنان استان گفت: پارلمان به عنوان یک الگوی مناسب برای استفاده از ظرفیت بالای زنان در پیشبرد اهداف حوزه بانوان کمک بسیاری می‌کند.
زینب پارسافخر امروز (۱۵ دی‌ماه) در حاشیه اولین جلسه مشترک پارلمان مشورتی زنان خوزستان، اظهار کرد: این پارلمان به عنوان یکی از بسترهای تشکیلاتی که می‌تواند به حرکت بیشتر زنان کمک کند، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از این پارلمان به عنوان یک بازوی مشورتی استفاده خواهیم کرد، افزود: مواردی که مرتبط با بانوان است در پنج کمیسیون مشخص شده و هیات رئیسه پارلمان، وظیفه تشکیل این کمیسیون‌ها را بر عهده دارد.

مشاور استاندار خوزستان در امور زنان و خانواده ادامه داد: کمیسیون‌ها گزارش‌های خود را به پارلمان ارائه می‌دهند و سپس با تعامل میان کمیسیون‌ها و پارلمان، طرح‌ها و برنامه‌ها در کارگروه زنان و خانواده مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

پارسافخر افزود: برنامه‌ها و طرح‌ها پس از کارگروه زنان و خانواده، به شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های بودجه‌ای، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان ارسال شده و روند کار ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پارلمان مشورتی زنان از کارگروه‌های تخصصی تشکیل می‌شود، بیان کرد: فعالیت‌های کارگروه‌ها کارشناسی‌شده هستند و اقدامات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس برای اجرا، برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

پارسافخر با بیان اینکه انتخاب بانوان حاضر در پارلمان برخاسته از رای خود بانوان است، عنوان کرد: پارلمان به عنوان یک الگوی مناسب برای استفاده از ظرفیت بالای خانم‌ها در پیشبرد اهداف حوزه بانوان کمک بسیاری می‌کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان همچنین ابراز امیدواری کرد: با توجه به فعالیت مجدد پارلمان شاهد افزایش مشارکت زنان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برنامه‌های توسعه‌ای استان در حوزه زنان و خانواده باشیم و از ظرفیت خانم‌ها بیشتر استفاده شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت شناسایی و معرفی ظرفیت‌های دختران و زنان در عرصه‌های مختلف گفت: امیدوار هستیم با فعالیت پارلمان، زمینه استفاده از زنان در حوزه‌های مدیریتی به وجود آمده و از سرمایه اجتماعی جامعه زنان بیشتر استفاده شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار