اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
شاید آنچه در این میان، به واسطه ی همین عدم ثبات مدیریتی و البته دیگر ناکارآمدی ها، بر تعمیق مشکلات ایذه افزوده است انباشت کاستی ها و بازتولید فقر، بیکاری، نادیده انگاشته شدن توانایی های منطقه ای و انسانی ایذه است
شوشان :
"به نام خداوند جان و خرد"
جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهور

با سلام و دعای خیر
همانگونه که استحضار دارید بیش از۷۵٪ شهروندان شهرستان ایذه در استان خوزستان، به شعارها و دولت شما رای دادند با این امید که تدبیری به کار آید و از مشکلات این شهرستان تاریخی اما همیشه محروم، کاسته شود و در مسیر توسعه ای متوازن و پایدار قرار گیرد.اما ناکارآمدی و بی ثباتی مدیریتی به ویژه در سطح فرمانداران، امید را از خاطر همه تارانده و موجب دلزدگی و سرخوردگی جمعی شده است. در دولت جنابعالی تقریبا هر ۱ سال شاهد تغییر فرمانداران شهرستان ایذه،به عنوان نمایندگان عالی دولت بوده ایم! شاید آنچه در این میان، به واسطه ی همین عدم ثبات مدیریتی و البته دیگر ناکارآمدی ها، بر تعمیق مشکلات ایذه افزوده است انباشت کاستی ها و بازتولید فقر، بیکاری، نادیده انگاشته شدن توانایی های منطقه ای و انسانی ایذه است. اگر چه بر اساس تبصره۲۲ ماده ۲ مصوبه تعیین وظایف و اختیارات استانداران و فرمانداران، فراهم نمودن زمینه های عدالت اجتماعی و فقرزدایی از وظایف آنهاست اما هر روز شاهد تعمیق فقر این بخش از گستره ی مقدس ایران زمین هستیم. کافی است آمار و ارقام دولت را مورد بازبینی قرار دهید.
جناب رییس جمهور. بر اساس نامه ی شماره ی۱۲۳۴۵۳۹/۱۰۱ مورخ ۸۱/۱۲/۱۴ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،به هیات دولت و در اجرای ماده(۸) آیین نامه اجرایی ماده(۶۰) اصلاحی قانون برنامه ی توسعه سوم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شهرستانهای ایذه، باغملک، مسجدسلیمان (لالی،اندیکا،هفتکل) به همراه۶ منطقه دیگر در سراسر ایران، به عنوان محرومترین مناطق کشور معرفی شده اند که شاخص های توسعه ی این مناطق، زیر شاخص میانگین کشوری است. امروز پس از گذشت ۱۹سال از آن گزارش،بدون تردید وضعیت این مناطق،  نه تنها چندان تفاوتی نکرده است بلکه همان مشکلات رو به گسترش اند. زیرا آبگیری سد کارون ۳ در سال۸۳ و نابودی زندگی هزاران تن از روستاییان منطقه دهدز،افزایش حاشیه نشینی،بیکاری،فقر و دیگر آسیب های اجتماعی را نیز بر آن شرایط و این آمارها افزوده است. 
جناب رییس جمهور، شما نیک می دانید که مطابق بند ج ماده ۱۳۷ برنامه توسعه سوم، سالها پیش دولت ملکف شده بود تمام روستاهای بالای۲۰ خانوار را از نعمت آب آشامیدنی سالم،جاده،مدرسه و...برخوردار نماید.اما امروزه نه تنها روستاها،که شهرهای این منطقه مانند دهدز نیز، در رنج نبود آب آشامیدنی سالم و برخی مشکلات زیرساختی دیگرند. محور ایذه- دهدز- لردگان که به "جاده ی مرگ" مشهور شده است و یا جاده ی ایذه-باغملک-اهواز، هفته ای نیست که جانمایه ی افرادی را دستمایه ی یک سفر کوتاه نکند و خانواده هایی را داغدار نسازد و مشکلات بسیار دیگر که مجال دیگری می طلبد.
جناب رییس جمهور

 شهرستانی که نزدیک به۸۰ سال سابقه ی تبدیل شدن به شهرستان و ایجاد فرمانداری دارد، شایسته نیست که دولت، نماینده عالی خود را با دخالت و پیشنهاد و اصرار نمایندگان مجلس  شهرستانهای دیگر، با اراده ای معطوف به قدرت، در آنجا بگمارد. شایسته نیست کسانی که در دوره یازدهم نامزد اءتلاف جریان مخالف دولت بوده اند و در سخنرانی ها و مواضع خود، تندترین نقدها و حرفها را متوجه دولت تدبیر و امید کرده اند ۱شبه، به سمت نماینده ی دولت تدبیر و امید منصوب شوند.اگر چه به لطف استاندار خوزستان دهها نمونه ی دیگر نیز در این سالها با چشم حیرت دیده و شنیده ایم.
جناب رییس جمهور

  نماینده عالی شما در استان خوزستان،پیش از آنکه نماینده عالی دولت باشد گویی کارگزار جریان مخالف دولت است که از این فرصت و قدرت برای تحبیب قلوب جریان مخالف دولت به خوبی و بی هیچ واهمه ای بهره جویی می کند.
پس اصل تفکیک قوا را چه می شود؟ پس آن همه شعارها و مرزبندی های فکری-معرفتی هنگامه ی انتخابات،کجاست؟ چگونه میشود کسانی که هیچ گونه باوری به برنامه ها و سیاستهای  دولت نداشته اند به عنوان نماینده عالی همان دولت،در مناصب مهم اجرایی دولت در مناطقی چون ایذه منصوب می شوند؟ آیا واقعا از بین تمام ۷۵٪ از جمعیتی  که به شعارهای شما و دولت تان رای داده اند ۱ نفر که توانایی نمایندگی دولت تدبیر و امید در ایذه را داشته باشد وجود نداشت؟ آیا این نادیده انگاشتن سرمایه های انسانی منطقه ی ما نیست؟ در تمام جلسات معارفه و تودیع های این دوره، از سوی استاندار یا معاونین ایشان، به عملکرد فرمانداران معزول بالیده و از توانایی های فرمانداران منصوب،ستایش شده است.اگر واقعا چنین است چرا عمر مدیریتی این فرمانداران،اینهمه کوتاه است و بی ثباتی مدیریتی در ایذه، بیداد می کند؟ 
البته از آنجاییکه خود استاندار خوزستان بر اساس گزارش و آمار عملکردی وزارتخانه متبوع خود،در ردیف آخر،استانداران سراسر کشور قرار دارد و همچنان بر مسند قدرت اجرایی استانی استراتژیک و بزرگ چون خوزستان است چنین به نظر می رسد که این آمار و ارقام ها و عملکردهای مدیریتی،ملاک انتخاب و مرزبندی بین توانایی  و ناتوانی نیست بلکه صرفا، یک روند بروکراتیک، اداری و تکراری است.
جناب رییس جمهور، در میان این داد و ستدهای سیاسی، آنچه آسیب دیده و می بیند مطالبات و سرنوشت ایذه و خوزستان است و شوربختانه اگر برخوردی قانونی و قاطعی برای اصلاح این روند نادرست انجام نپذیرد به یک روند و بازگرداندن مدیریت خوزستان، به دوران پیش از مناسبات دولت مدرن به مفهوم کلاسیک آن خواهد انجامید. 
جناب رییس جمهور، ایذه و خوزستان، به شهادت افکار عمومی و قاطبه ی شهروندان، در شرایط خوبی نیست. مانند آمار غم انگیز کشته های جاده ای، آبگرفتگی و سیلابها، ریزگردها و آلودگی هوا، مدارس نامناسب، معضل آب و فاضلاب و دهها مورد دیگر،که به زودی مورد به مورد در قالب گزارشهایی جامع و مستند حضورتان ارسال خواهد شد. لذا ما به عنوان جمعی از شهروندان و فعالان سیاسی،فرهنگی و اجتماعی  شهرستان محروم ایذه،از حضورتان استدعا و انتظار داریم دستور فرمایید تا با بررسی دقیق، از دلایل و پشت پرده ی این انتخابها و دیگر ناکارآمدیهای مدیریتی یاد شده، شفاف سازی گردد.
 امیدواریم که در زمان باقی مانده از عمر دولت تدبیر و امید،  دولت بتواند منشاء خیر و خدمت به مردم نجیب و محروم شهرستان ایذه و خوزستان، برای برون رفت از مشکلات زیرساختی این دیار باستانی و تاریخ ساز باشد. 
با احترام

۱. ماشاالله براتی
۲.سید صفدر موسوی
۳.امین داوودی
۴.رحمان محمدی
۵. بهروز پرنیاک
۶. حسینعلی خداکرمی
۷.حسینعلی امیدپور
۸.حسن دره شوری
۹. سعید باقری

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار