اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
معاون اول رئیس جمهور در آئین افتتاح کارخانه پارس کیمیا کلر:
بزرگترین کارخانه کلر کشور و فاز اول پارک کلر خوزستان در شوشتر و با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری شوشان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح فاز اول کارخانه پارس کیمیا کلر خوزستان که امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در شوشتر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه افتخار پیدا کردم در روز آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، سالروز ورود پیروزمند و شکوهمند امام خمینی(ره)، در جمع مردم شوشتر شهر تاریخی و فرهنگی و شهر علمای بزرگ حضور پیداکنم. امام (ره) و مقام معظم رهبری آرمان‌های بزرگی برای این انقلاب ترسیم کردند که باید ما این آرمان‌ها را محقق کنیم.


وی اظهار کرد: هر منطقه و یا شهرستانی زمینه لازم برای بخش خصوصی را فراهم کرد، رشد پیدا کرد اما هر منطقه‌ای به دلیل رقابت محلی و یا تنگ‌نظری زمینه برای فعالیت بخش خصوصی را محدود کرد، عقب افتاد و مجبور شد عنوان محروم را با خود یدک بکشد و دست‌شان را به سمت مسئولان دراز کنند. در جایی که زمینه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شد، نه تنها این منطقه بی‌نیاز شد بلکه موج جمعیت نیز برای فعالیت به منطقه سرازیر شد.

جهانگیری ادامه داد: شوشتر در زمینه جذب و حمایت از سرمایه‌گذار خوب اقدام کرده است. وزیر صمت نیز در حال تلاش برای فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی است. خوزستان استانی مهم، پرپتانسیل و پرظرفیت است و استعداد پیشرفت دارد و امیدواریم روز به روز شکوفاتر شود. البته چالش‌های جدی‌ دارد که در کنار فرصت‌های موجود، چالش‌ها بسیار اندک هستند. می‌توان با شکوفا شدن این استعدادها و ظرفیت‌ها، این چالش‌ها را برطرف کرد.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع استحصال نمک از سد گتوند بیان کرد: چند سال پیش که در دوره خشکسالی بودیم، سد گتوند به مساله اصلی خوزستان تبدیل شد که در آن شرایط جلسه‌ای برگزار و دانشگاه تهران مطالعاتی برای حل مساله انجام داد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی از راهکارها این بود که آب میانی با لوله به یک جا منتقل و نمک استحصال شود اما سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حوضچه‌های نمکی که قرار بود ایجاد شوند، بحث داشت و موافقت نمی‌کرد. در صورت منطبق بودن طرح‌ها با این کار موافقت خواهد شد.

وی بیان کرد: هر چه بتوانیم زنجیره تامین در تولیدات مختلف را در داخل کشور ایجاد کنیم، به مصلحت واحدهای صنعتی است.

تامین نمک کارخانه کلر از پشت سد گتوند
همچنین قبل از معاون رئیس جمهور نماینده شوشتر و گتوند در مجلس گفت: نمک مورد نیاز برای فعالیت این کارخانه، پشت سد گتوند وجود دارد و با فناوری ساده به دست می‌آید. در این راستا با اولین سرمایه‌گذار صحبت شده و مقرر است با ایجاد یک شرکت از رودخانه شور عقیلی، که رودخانه‌ای شور است و وارد کارون می‌شود و محیط زیست را نیز به هم می‌ریزد، نمک گرفته شود.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان صفر تا صد تولید کلر را در شوشتر و گتوند انجام داد. در حال حاضر اعلام شده که فاز اول پارک کلر خوزستان افتتاح شده در حالی که زمانی می‌توانیم بگویم پارک کلر افتتاح شده که واحدهای پایین‌دستی آن نیز راه‌اندازی شوند.

در خصوص این واحد صنعتی با چینی‌ها صحبت شده که باید سریع در منطقه حضور پیدا کنند. اگر کارخانه لاستیک خوزستان به صورت کامل راه‌اندازی شود، منجر به اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲ هزار نفر خواهد شد. در مجموع، این کارخانه در سه فاز و در سه سال راه‌اندازی می‌شود و صددرصد خصوصی است.

گیلانی بیان کرد: کارخانه تولید کاغذ نیز تعطیل شده بود که اکنون در حال اورهال آن هستیم و باید متخصصان هندی در منطقه حضور پیدا کنند. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد این کارخانه آماده فعالیت است و باید کار تسریع شود؛ کاغذ تنها یکی از تولیدات این کارخانه است.

در این آئین، وزیر صمت، استاندار خوزستان، فرماندار شوشتر و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی هم حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار