شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸

اسب‌های عرب خوزستان بخت نخست بر‌ترین شرکت کنندگان در هفتمین دوره مسابقات کشوری کورس اسب عرب هستند.

آیت خنجری یکی از شرکت کنندگان خوزستانی در این مسابقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: مسابقات کورس در استان یزد از 18 فروردین آغاز شده و تا هفت هفته ادامه خواهند داشت که اسب‌هایی از استان‌های یزد، خوزستان، کرمان، تهران، خرم آباد و مشهد در آن شرکت کرده‌اند.

وی افزود: تا کنون از خوزستان چهار اسب قیصر آبادان به مربیگری نوید خردمند از آبادان، شازده خنجری و فرخ لقا به مربیگری آیت خنجری از رامشیر و ماهشهر و سهان خان به مربیگری یعقوب غمخوار از اهواز شرکت کرده‌اند.

خنجری در ادامه گفت: قرار است که اسب‌های بیشتری از استان خوزستان از شهرهای شوش، دزفول و شادگان در هفته‌های آینده در این مسابقات شرکت کنند.

وی اظهار کرد: در هفته اول این مسابقات اسب شازده خنجری در کورس گروه یک دور قهرمانی موفق به کسب مقام سوم شد. همچنین قهرمان بویر احمد به مربیگری یعقوب غمخوار مقام اول و شهاب رضایی به مربیگری علیرضا سپهوند مقام دوم این گروه را کسب کردند.

این سوارکار و مربی خوزستانی گفت: در هفته دوم نیز اسب قیصر آبادان به مربیگری نوید خردمند توانست در کورس نائب قهرمانی موفق به کسب مقام دوم شود. در این کورس اقیانوس از یزد به مربیگری سید جمال می‌ردهقان مقام اول و غیورخان از یزد به مربیگری سید جمال میر دهقان مقام دوم را کسب کردند.

خنجری گفت: در هفته دوم سه کورس صفر امتیاز، دو تا هشت امتیاز و 10 تا 24 امتیاز برگزار شد.

هفتمین دوره از مسابقات کورس اسب اصیل عرب هر جمعه تا پنج شنبه هفته بعد از آن، در میدان اسب دوانی منطقه صفاییه یزد ادامه خواهد داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار