اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
همزمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طی مراسمی از پروژه «ارتقای 2.6 برابری توان پردازش مرکز داده فاوا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب» بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع­رسانی نفت‌خیز، این پروژه که با استفاده از جدیدترین فناوری‌های در دسترس در زمینه کامپیوترهای سرور، مجازی‌سازی و مکانیزم‌های مدیریت منابع بدست توانمند کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت طراحی، پیکربندی و اجرا گردید، قابلیت‌های رایانش مرکز داده را به میزان ۲۶۰ درصد ارتقا بخشید.

با اجرای این پروژه ضمن برطرف شدن تنگناهای موجود، ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه آتی خدمات فاوا  همزمان با بهبود سطح کیفیت و‌پایداری خدمات ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مراسم بهره‌برداری از این پروژه، با اشاره به اینکه داده و اطلاعات جزو مهمترین سرمایه‌های سازمانی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: در عصر کنونی رتبه‌بندی شرکت­ها در بسیاری از کشورها برمبنای مدیریت بر اطلاعات و استفاده از داده‌هاست، بنابراین ایجاد سامانه‌هایی به منظور استفاده بهینه از داده‌ها و مدیریت بر اطلاعات می‌تواند مسیر موفقیت و پیشرفت یک سازمان را فراهم آورد.

مهندس احمد محمدی گفت: صنعت نفت و به ویژه مناطق  نفت‌خیز جنوب بواسطه داشتن نیروهای متخصص، بادانش و جوان در بخش فناوری اطلاعات از دیرباز به عنوان مبداً و پایه‌گذار اغلب سامانه‌­های موجود در سطح صنعت نفت کشور  به‌شمار می­‌آید.

وی افزود: با پیشرفت علم، دسترسی به اطلاعات تسهیل شد و فضاهای ابری موجود، قابلیت ذخیره‌سازی حجم بالایی از داده‌ها را فراهم نموده که ضرورت دارد ما نیز خود را از نظر علمی و زیرساختی با دانش روز تطبیق دهیم.

مهندس محمدی با اشاره به تولید حجم بالایی از داده‌ها در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: این شرکت باداشتن بیش از ۳۳۰۰ حلقه چاه، ده­ها کارخانه بزرگ و هزاران تجهیز ریز و درشت، روزانه در بخش‌های مختلف، داده‌ها و اطلاعات متعددی ایجاد می‌کند که طبقه‌بندی و گزارش‌گیری سریع از آنها یک ضرورت مهم و اساسی است.

مهندس محمدی در پایان گفت: ان شاءالله با کمک همکاران ذیربط، هم مدیریت بر اطلاعات را به­ روز کنیم و هم سازمان را به سمتی ببریم که اگر خواستیم در هر جایی و هر بخشی گزارش، تحلیل و آنالیز صحیحی داشته باشیم بتوانیم در کمترین زمان ممکن نسبت به گزارش­‌گیری و تبدیل داده به اطلاعات جهت تسهیل در اخذ تصمیم بهینه اقدام کنیم.

در اين مراسم رئيس فناوری اطلاعات و ارتباطات شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و خیر مقدم به حضار، شرح مختصری از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در راستای به ثمر نشستن پروژه ارائه نمود.

مهندس فرخ فرشاد با تشكر از همکاری بخش‌های مختلف در این زمینه، به تشریح ویژگی‌های برجسته این پروژه در زمینه هایی از جمله  تکنولوژی های بکارگرفته شده و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه های آتی پرداخته و اشاره ای به تنگناهای موجود در سایر زمینه ها نمود.

مهندس عارف الطاف رئیس مرکز داده فناوری اطلاعات و ارتباطات شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب نیز به تشریح جزئیات فنی اقدامات انجام شده و دستاوردهای این پروژه پرداخت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار