اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸

شوشان: اندیشمند فرزانه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی ریاست محترم بنیاد علمی -فرهنگی باران با سلام و دعای خیر

باسمه تعالی

احتراماً ، نظر بر اهمیت و اثر گذاری سازماندهی دموکراتیک نهادهای پراکنده ی مردمی- مدنی و هم افزایی بین افراد و شخصیت ها که به روند اصلاح و اصلاح طلبی در جامعه معتقد هستند و بعضاً سال ها بر این اندیشه و باور ایستادند و از نظر فکری آن را بارور و تقویت نمودند ، اخیراً خبری به آن ها روحیه و دلگرمی داد و آن تشکیل نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان با موضوع انتخابات های پیش رو که بارقه ی امید را در دل هواداران این جریان ایجاد نمود.

این موضوع اگر چه در سطح ملی می تواند انگیزه ، هیجان و اجماع نسبی ایجاد کند ، اما در سطح محلی ممکن است نتواند تحرک ، شور و نشاط لازم را به وجود آورد ،زیرا عملکرد برخی منسوبین به اصلاح طلبان در دولت چنان ضعیف و نومید کننده بود که شدت بدبینی به این جریان را چندین برابر کرده است .

نمونه ی بارز آن می تواند استان خوزستان باشد که عملکرد ۵ سال گذشته ی مدیریت استانی به خصوص شخص استاندار چنان آسیبی به حامیان نگرش اصلاح گرایی و اصلاح طلبی وارد آورده که مخالفین این دیدگاه ، تیغ تیز استصواب و تمام موانع موجود دیگر، سالها نمی توانستند چنین سبب ناامیدی و یأس و سرخوردگی مردم خوزستان و به خصوص فعالان سیاسی -اجتماعی اصلاح طلب شوند که این افراد بعضاً از سال ۶۷ تا کنون با تمام فراز ونشیب ها با این تفکر همراه بودند و برای زنده ماندن آن سخت کوشیدند و هزینه هایی نیز متقبل شدند و گاها مورد نامهربانی طیف های مخالف ، روال زندگی طبیعی و عادی آن ها دچار اختلال گردید.

صداقت امضا کنندگان این نامه را می توانید پیگیری کنید و آن ها می توانند با مستندات، سابقه و تعلق خاطر خود را به جریان فکری اصلاح گرایانه (در چار چوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران)اثبات نمایند.

انتخاب و اعزام تیمی از کارشناسان مورد وثوق به استان خوزستان در جهت راستی آزمایی موارد مطرح شده ،پرده استتار نقاط ضعف شرمگینانه ،مشکلات و موارد دیگری که قابل بیان در این نامه سرگشاده نیست را برخواهد داشت.

جناب آقای خاتمی واقعیت این است که دکتر غلامرضا شریعتی و حلقه ی متصل به او با نام و نشان اصلاح طلبی صاحب منصبی شدند که به بزرگترین مانع این اندیشه و تفکر تبدیل گردیدند و با رفتارها و روش های خارج از تفکر اصلاح طلبی ،عملاً این ایده را در استان منکوب نمودند بنابراین دلسوزانه هشدار می دهیم که اگر نظر بر این باشد که مجددا اشخاصی مانند او که ماندن در قدرت را بر هر چیزی، حتی منافع عمومی ترجیح میدهند ، همچنان در منصب نهادهای تصمیم گیرنده و صحنه گردان باشند ،امیدی به همراهی فعالان سیاسی اصلاح طلب استان خوزستان و روشن شدن شمع امید مردم برای شرکت در انتخابات نیست و آنها را دچار تردید جدی در همراهی با تصمیم نهاد اجماع ساز خواهد کرد.

چرا که اعتقاد و یقین داریم چنین افرادی نه تنها کمکی به روند اصلاحی و بازسازی فکری پیش رونده درجامعه نمی کنند؛بلکه باسیاستگذاری وانتصابات وبی توجهی به شکوفایی فکری اصلاحگرایانه،برای سامان جامعه، مانع ایجاد نموده و در نهایت سبب شکاف عمیق تر بین فعالین سیاسی -اجتماعی و دیگر اقشار مردم می شوند، که نتیجه ی نهایی آن ناامیدی و فاصله گرفتن مردم از روند تدریجی اصلاح جامعه می شود.

برخی مصادیق رفتارهای ضد جریان اصلاحی دکتر شریعتی و حلقه ی متصل به ایشان به شرح زیر می باشد :

۱-منفعل کردن و بی توجهی محض به فعالان انتخاباتی خاتمی و روحانی

۲-فرمانبری غیر معمول از افراد و نهادهای غیر معتقد به جریان اصلاح گری که نمونه ی بارز آن در عمده ی انتصاب هایی که به فرمان او و یا با تأیید او صورت می گیرد قابل مشاهده است.

۳- زیر فشار قرار دادن منتقدین عملکرد استانداری در فضای مجازی وبسیج شدن اطرافیان ایشان برای ساکت کردن افراد منتقد

۴- به نظر، هر کس به تملق و ستایش او بپردازد نزد ایشان جایگاه رفیع تر می یابد و رفتار و سلوک ریاکارانه ای که غالباً در جریان شفاف اصلاح طلبی سراغ نداریم در ایشان بسیار متبلور می باشد.!

۵- فاصله گرفتن با افراد و نهادهای مدنی شاخص اصلاح طلب، به طوری که حتی حاضر به گفتگوی معمولی با آن ها نمی شود.مضافا اینکه تلاش های ایشان برای تزریق نیروهای خود به احزاب اصلاح طلب ،باعث انشقاق و حتی فروپاشی برخی احزاب فعال در استان شده است.

6- بی توجهی محض به فعالیت سیاسی (در قالب قوانین) فعالان سیاسی -اجتماعی شهرستان ها و عدم توجه به دیدگاه ها و نظریات محلی آن ها

7-عملکرد هیأت های اجرایی دوره های استانداری آقای شریعتی در رد صلاحیت ها و اجرای انتخابات بسیار بدتر از دوره های دیگر بوده است.

۸-با هیچکدام از نیروهای سیاسی جریان اصلاح طلبی صادقانه رفتار نکرد و فقط عده ای افراد ناتوان محفلی را دور خود دید.

۹-سبک مدیریتی ضعیف ایشان علاوه بر این که استان خوزستان را در رده ی آخرین استان کشور در شاخص های ارزیابی و عملکرد قرار داد، لیکن نارضایتی از جریان اصلاح طلبی و نظام را افزون نمود.

10- به گواهی اکثریت اصلاح طلبان ،ایشان تلخ ترین تجربه اصلاح طلبان در استان هست.

در پایان هشدار می دهیم که اصلاحات، آدم های باورمند و صادق می خواهد، بنابر این باقی ماندن دکتر شریعتی و حلقه ی محفلی ایشان و کسانی که از این جنس نیستند در بدنه ی اصلی فعالان اصلاح طلب ،علاوه براین که ضربه ی نهایی را بر پیکر نیمه جان این جریان خواهد زد ،بخش زیادی از نیروها را جهت فعالیت های سیاسی و انتخاباتی، دچار تردید جدی خواهد کرد و چه بسا فضای اصلاح طلبی استان به شدت دچار التهاب نماید.

لذا از حضرتعالی و نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان کشور انتظار داریم که با تصمیم درست و به موقع ، گام های محکمی در جهت احیای این جریان در استان خوزستان بردارند.
  
و من الله توفیق
جمع کثیری از فعالان سیاسی- اجتماعی اصلاح طلب استان خوزستان بهمن ماه ۹۹
رونوشت: - اعضای حقوقی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (۳۱ دبیر کل احزاب اصلاح طلب) - ۱۵ عضو حقیقی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار