اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
شوشان - جواد الهایی سحر :
1) تخریب های گسترده در محیط زیست و محیط پیرامون ما باعث شده که انسان از خود بپرسد که برای رسوخ فرهنگ سبز مطالبه گیری زیست کره و القای باورهای سبزی همچون اطلاعات آگاهی و نگرش زیست­محیطی نگرانی ،رفتار مسئولانه و احساس مسئولیت به محیط­زیست ،اخلاق و سواد زیست­محیطی چه باید کرد؟؟

2) چرا در کتاب مقدس ایرانیان باستان، بارها و بارها بر حفظ و حراست از درختان و عدم‌آزار حیوانات و آلوده نساختن آب تأکید شده است ولی نسل کنونی ایرانی به آن بی توجه است؟

3) چرا در کلام بزرگان دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن نیز به کرات بر اهمیت حفظ طبیعت و پاسداری از مواهب آن توصیه شده است ولی مسلمان عصر حاضر نسبت به محیط پیرامون دچار تخریب های گسترده شده اند؟

4) چرا ایرانی قرن۲۱ با فناوری­ های جدیدی که در اختیار دارد، سطح تخریب را نسبت به دوران گذشته با عمق و وسعت بسیار بیشتری در حال انجام است علاوه بر این، تغییر تفکر و فرهنگ انسان امروز در زمینه موفقیت ­خواهی، برابرطلبی و رشد دادن کیفیت زندگی و به حداکثر رساندن سود، این چالش را دوچندان نموده است و در این میان، ایران در پی اجرای طرح­ های توسعه ­ای در طی 30 سال اخیر به نحو بی­سابقه­ای با بحران رو به روست به­ طوری که جمعیت آن بیش از 2 برابر، تعداد دام در مراتع 3 برابر، تخریب پوشش جنگلی 33 درصد، فرسایش خاک 5/2 برابر و مصرف آب 2 برابر شده است؟

5) چرا انسان هوشمند یا انسان خردمند ایرانی تابع هیچ یک از رویکردهای زیست‌ محیطی خدامحوری ،اخلاق زمین ،بوم­شناسی ،حقوق حیوانات توسعه­پایدار و فن محوری نیست؟

6) انسان نوین ایرانی برای درک عمیق و بنیادی نظام­های دنیای طبیعت، درک روابط و تعامل ­های  تنوع زیستی و توان برخورد معقول با مسائل اقتصادی، زیبا­شناختی و اخلاقی محیط­زیست و داشتن سواد زیست­ محیطی چه کارهایی باید انجام دهد ابعاد دانشی، مهارت و نگرشی در زمینه محیط‌زیست این انسان چگونه ارتقاء می یابد؟

7) و در آخر هر ایرانی که دوست دارد یک ایرانبان واقعی باشد برای حفظ ثروت های خدادادی برای نسل های بعدی در  کدامین حلقه فرهنگی حفاظت و پاسداری از محیط زیست این جهان قرار گرفته است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار