شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
شوشان: دبیر کمیته ملی همبستگی و هویت ملی وزارت علوم گفت: قیمت کتابها نسبت به سال گذشته افزایش بی سابقه ای داشته و این امر نیازمند توجه جدی و مسئولان فرهنگی است.

علیرضا مخبر دزفولی در گفتگو با مهر در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار کرد: در حالی که در همه دنیا برای ایجاد عطش کتابخوانی در مردم تلاش می کنند اما در کشور عطشی را که هست به اندازه کافی حمایت نمی شود به همین دلیل این امر توان خرید کتاب را در بین مردم کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمتها، خریداران کتاب سال به سال کمتر می شوند، اضافه کرد: به نظر می رسد میزان بازدیدکنندگان خوب است و عطش کتاب خواندن وجود دارد ولی توان خرید در بین آنها وجود ندارد و این نکته ای است که مسئولان فرهنگی باید به آن خیلی توجه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه تنوع کتاب در نمایشگاه نسبت به سال گذشته بیشتر بود، عنوان کرد: بخش کتاب دانشگاهی نمایشگاه جزو قسمتهایی بود که خیلی قوی نبود و کمبود ناشران به خصوص در رشته خودم که روانشناسی است مشهود است ضمن اینکه تنوع کمتری در این حوزه وجود دارد.

مخبر دزفولی تصریح کرد: خیلی از کتابهایی را که قصد خرید آنها را داشتم به دست نیاوردم و وقتی این نمایشگاه را با سایر نمایشگاه ها و نمایشگاه کتاب تهران مقایسه می کنم می بینیم که با وضعیت ایده آل فاصله فراوانی دارد.

دبیر کمیته همبستگی و هویت ملی وزارت علوم افزود: باید در حوزه کتاب فعالیت های فراوانی انجام شود زیرا نمایشگاه کتاب تاثیر زیادی بر خوزستان دارد و نباید به صورت گزارش عملکرد و رزومه ای به آن نگاه کرد؛ بلکه باید در طول سال مرتب برگزار شود و غنای بیشتری پیدا کند؛ به طوری که هر اهل فضلی با ورود به نمایشگاه حس کند که آن یک قدم به جلو حرکت کرده است.

مخبر دزفولی گفت: به دلیل اینکه تمرکز کار فرهنگی دشمنان در استان ما بر علیه نظام و خصوصا مذهب شیعه فراوان است؛ بنابراین کار کردن در این حیطه مصداق جهاد در راه خدا است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار