شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان:

از آنجایی که بیش از دو دهه است، از نزدیک با برادر فقیدمان جناب مرحوم دکتر جادری آشنایی و همکاری در امور مدنی و تشکیلاتی دارم. و در رفت و آمد با فامیل و بستگان وی با حضور در مراسمات مذهبی و خانوادگی بوده ام.

و آن برادر متدین سفر کرده را به لحاظ عملکردهای فردی، اجتماعی و سیاسی می شناسم. 

بر خود وظیفه می دانم، محض قدردانی و عبرت آموزی شمه ای اندک از خُلقیات فردی، رفتارهای اجتماعی، تمسکات مدنی و مذهبی آن رفیق فقید سعید را با وجود حزن و اندوه فراوان به رشته ی تحریر در بیاورم. 

دکتر جادری در تمام احوالات ضمن اینکه توجه خاص به خانواده ، تربیت اهلبیت و فرزندان خود برای حفط ارزشهای اصالتی، خانوادگی و دینی داشت.

اما هیچ وقت بر پندارها، رفتارها و منشاهای متکبرانه، ارتجاعی و نامدنی اصراری علنی و خارج از تعقل و عقلانیت نداشت.

تواضع، اهلیت شمردن دوستان در کنار فامیل، کانون خانواده، اهمیت دادن به دیدگاه همراهان بدون استبداد رای از صفات بارز ایشان بود. 

تلاشهای صادقانه منتج به نتیجه و ناکامی ها را بدون لاپوشانی های مزورانه و مرسوم بین سیاسیون بداخلاق و زیرک اندیش با دوستان در میان می گذاشت‌. 

و‌گهگاهی که از بدعهدهای با حجب و حیا و با نگاه مدنی برای چاره اندیشی و اصلاح امور گلایه می کرد. درد دل می کرد ولی از مدار اخلاق خارج نمی شد و مدارا می کرد. که در این مجمل و فضا بسط ضرورت ندارد.

وقتی که سکان امور تدبیر و امید را بر اساس منافع ملی و مطالبات هم استانی ها و در غریبانه ترین شرایط سیاسی در خوزستان بدست گرفت.

کمتر کسی از مدعیان پر ادعای سیاسی و منصب طلبان ظفرمند شنبه ها این جسارت داشت که پس از اتفاقات ۸۸ به میدان عمل بیاید.

افرادی که بدون عملکرد و در زیر لوای لابی و سیاست بازی حاضر نشدند، شانه زیر چنین بار سنگین و پر هزینه ای برای خود و خانواده بگذارند. ولی با جدل و بداخلاقی ها کردند...

که این خود مثنوی هفتاد من کاغذ است...

و اما آن چهره ی موجه، مومنانه و منتقدانه با درایت باعث شد، تا افرادی پاک نیت ، شجاع و بی ادعا گرد هم آیند. 

و مجموعه ا ی معتقد به ارزشهای دینی، اخلاقی و مدنی مطالبگر را شکل دهند. و عملگرایانه راه و منش سیاسی اصلاحی و اعتدالی را با وجود فقرشدید امکانات، فضای سخت سیاسی و هزینه های سنگین متصور یاری دادند. 

تا با نیات صادقانه برای اعتلای آرمانهای انقلاب اسلامی، اندیشه های امام ره و تحقق میثاق ملت یاریگر یاران در میدان انتخابات باشند.

یادم نمی رود وقتی ما و آن فقید سعید رئیس ستاد استانی مجموعه ی مجاهد و مظلوم محروم را از دسترنج با توهمات و القات ارتجاعی قدرت طلب کردند‌. 

در جمع بزرگ سیاسیون استان و دولتمردان بر اجحاف روا شده شوریدم و فریاد بر آرودیم. که ما ستادی ها تا استیفای حقوق استحقاقی رئیس  ستادیمان  جناب دکتر جادری از پای نمی نشینیم.

اما مرحوم دکتر جادری فقید عملگرا و اخلاق مدار با وجود مجاهدت در آن برهه و محبوبیت کمترین تحریک و تاکیدی را نداشتند. که این رشته هم خود سر دراز دارد...

بارها توفیق داشتیم، در جمع و مراسمات خانوادگی ایشان که برای اعتلای شعائر دینی و محبت به اهلبیت ع برگزار می کرد، حضور بهم رسانیم. گاهاً ما را به تعجب و تامل وامی داشت، که چگونه با وجود مشغله های سنگین و سایر مسئولیت های سنگین به ویژه مدیریت عالی در استان استراتژیک هرمزگان مقید به برپایی می باشند. اما از آنجایی که ایشان مومنانه به ارزشها و اصالتها پایبند بودند همه ساله مصمم تر برگزار می کردند.

آن فقید سعید عملگرای مقید به ارزشهای دینی، عمل به اصول مدنی و اخلاقی با حفظ اصالتی های پویای فرهنگی، سیاسی و هویتی ناب عشایری بود.و دل فامیل، دوستان و هم استانی ها جا داشته و دارند.

روحشان شاد یادش گرامی و در پرتو عنایت خاصه ی اهلبیت ع با صالحان محشور گردند. فاتحه مع الصلوات.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار