شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
برای جلوگیری از فاجعه انسانی در خوزستان؛
شوشان - دکتر محمد سرکوهکی:

در حالی که ضرورت ماندن در خانه به خاطر شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تقریباً از همه‌سو به گوش می‌رسد،متاسفانه برخی از مردم جهت کارهای غیر ضروری در خانه نمی‌مانند و با این کار ، کرونا را دست کم می‌گیرند.

ندیدن یا دست کم گرفتن کرونا توسط گروهی از مردم و خالی نکردن بازارها در حالی اتفاق می‌افتد که کرونا از همه قشرها قربانی گرفته است. همچنین از طرف دیگر در یک ماه گذشته شیوع غیر طبیعی ویروس کرونا و متعاقبا مرگ و میر غیر قابل تصور در استان خوزستان ، بسیاری از مشاغل را به رکود و خواب برده و برخی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده و در این میان موجب بیکاری تعدادی از کارگران روزمزد شده و آن‌ها را خانه‌نشین کرده است.

این مهمان ناخوانده علاوه بر اقتصاد خانواده ها، اقتصاد استان را نیز تحت‌ تاثیر منفی قرار داده  است. اما با اپیدمی مرگ ناشی از  کرونا باید دولت ،تدبیری برای استان خوزستان اتخاذ کند و هر چه سریع تر با تجویز تعطیلی دو هفته ای استان خوزستان  ،استانی که در سالیان متمادی جور کشور را  کشید ،،حال دولت باید تصمیمی مهم برای جلوگیری از اپیدمی مرگ در این استان اتخاذ کند و تمهیداتی اتخاذ نماید که علاوه بر تعطیلی دوهفته ای ،در کنار آن یاری رسان اقتصاد خانواده ها هم باشد


 قائم‌مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانها گفت: حدود ۸۰ درصد درآمد ایران از خوزستان تأمین می‌شود و هرگونه اتفاق و رویداد ناگواری در استان خوزستان می‌تواند کل درآمدهای اقتصاد ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد.

استان خوزستان ،استانی غنی از معادن،نفت،انرژی،ذخایر عظیم پتروشیمی و پالایشگاهی،مستعد و ارز آوری در جاذبه گردشگری و صادرات و واردات و....می باشد.
در سالیان متمادی تامین درآمد اصلی کشور بر عهده استان خوزستان بوده است

حال اوضاع استان خوزستان و مردمان خونگرمش خوب نیست.
اپیدمی کرونا شدت گرفته است و در حال تبدیل شدن به اپیدمی مرگ است.

در این شرایط بحرانی در استان خوزستان کمترین کاری که می تواند دولت روحانی در قبال این همه خدمت استان خوزستان به این دولت ،انجام دهد ؛واکسیناسیون رایگان و سریع تک تک مردم خوزستان می باشد.

 فاجعه انسانی در حال وقوع است.

دولت روحانی در آزمون سختی در استان خوزستان مواجه شده است
آیا در این آزمون سخت ،با استفاده از ابزارهای تعطیلی دو هفته ای استان خوزستان و در کنار آن واکسیناسیون تک تک مردم خوزستان می تواند جلوی فاجعه انسانی احتمالی را بگیرد.
آیا دولت روحانی در آزمون سرنوشت ساز  خوزستان سربلند می شود!!!

در پایان؛؛؛

ای که دستت می‌رسد کاری بکن

پیش از کز  تو نیاید هیچ کار

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار