شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
شوشان - علی میلاسی:

اگر ساختار جهان را تصادفی بدانیم و انسان را تکامل یافته آن ببینیم،باید بپذیریم که جهان پیچیده،چرخش روزگار و فرمان زندگی،باعقل،خرد و هم فکری،دارد می چرخد و به پیش می آید.هنگامی هم که باور داشته باشیم،این ساختار  پیچیده ی شناخته و ناشناخته جهان‌ بزرگ،نیاز به پالایش،تحول،نوسازی و دگرگونی است برای مدیریت جهانی و زندگی بهتر،باید هر بازسازی،جابجایی و دگرگونی را هوشمندانه بدانیم و آن را زاییده اندیشه و ساخته ی دست انسان ها،بپنداریم.

با نگاهی گذرا به دنیای کم شناخته ی سده ۱۳۰۰ و برگشت به سال های نخست آن تا پایان،خواهیم دید که دگرگونی ها،جنگ ها،صلح ها،بیماری ها،درمان ها،آگاهی ها،نادانی ها و خرافه پرستی ها،کشف ها،اختراع ها،درگیری ها،انقلاب ها،و....،همه برای تغییر ساختار جهانی با هدف ترسیم راه نو در اتاق فکر مدیریت جهانی و قدرت های تصمیم گیر،است.

از آنفلوآنزای اسپانیایی بین سال های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ که در پایان جنگ جهانی اول در جهان همه گیر شده و۳۰ تا۵۰میلیون کشته شده تا دومین جنگ جهانی که از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ که بین۶۰ تا ۸۰میلیون مرگ و میر،داده.از رنسانس دینی و صنعتی-اقتصادی در اروپا تا انقلاب کمونیستی اکتبر۱۹۱۷شوروی.

ازبمب باران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ۱۹۴۵ تا انفجار برج های دوقلوی تجارت جهانی.ازدگرگونی های اقتصادی،سیاسی و اجتماعی در اروپا،امریکا و افریقا تا انقلاب های فرهنگی و مذهبی در آسیا و خاورمیانه.همه را باید محصول اندیشه ی انسان ها برای دگرگونی اقتصادی،دگردیسی اجتماعی و نوسازی زندگی دانست،که جهان امروزی نیز،برآیند رویدادهای بزرگ جهانی در پس همان پیش آمدهاست.

پس اگر بپذیریم که همه ی رویدادهای بزرگ و کوچک و پیدا و پنهانی که با جنگ،بیماری،ایدیولوژی و انقلاب در جهان پدیدار می شود،اندیشه ای پشت آن است با انگیزه ی دگرگونی فکری،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،سودجویی،پیشرفت،نوسازی و...،باید بیماری امروزی کووید۱۹ را هم،پیوست همان اندیشه هدفمند،دستی و با برنامه ی اتاق فکر مدیریت جهانی،بدانیم.

هنگامی که شیوع بیماری آنفلوآنزای اسپانیایی را در سال های نخست قرن با ۵۰میلیون کشته دیدیم با هدف کنترل جمعیت ۲میلیاردی آن زمان و هدف های دیگر اتاق فکر مدیریت جهانی وقت،پی خواهیم برد که این بیماری کرونای چینی هم پیوست همان دگرگونی ساختار جهانی برای پایان قرن است و این بار در اتاق فکر چین و بهداشت جهانی با هم فکری قدرت های بزرگ دیگر و بیش تر برای کنترل جمعیت ۸میلیاردی امروزی جهان.

حال با بیش از گذشت یک سال از بیماری کرونا در جهان،پیداست که با رشد جمعیت امروزی،کشورها برای خوراک،پوشاک،مسکن،کار،بهداشت و درمان در آینده با دشواری و کمبود روبرو می شوند.

دوم این که؛جهان برای دهکده شدن،به کندی پیش می رود و کشور هایی هنوز زیرساخت ها را برای رسیدن و حکومت هایی نیز،ساختار خود را برای پیوستن به آن،آماده نکردند تا دهکده جهانی با شتاب بیش تری شکل بگیرد و مجازی تر شود.دگرگونی در ساختار اقتصادی جهان و گام بلند برداشتن برای زندگی دیجیتالی و برچیدن دیوارهای فیزیکی دانش،کاهش رفت و آمدها،رسیدن به زندگی آنلاینی،باز کردن مرزهای جغرافیایی،تجارت دارویی و ساخت واکسن و فروش آن برای درآمدزایی بهداشت جهانی و قدرت های همفکر و جنگ بیولوژیکی،هدف های دیگر اتاق فکر مدیریت جهانی با ساخت ویروس کرونا برای دگرگونی و آغاز راه نو در قرن جدید است.

حال باید دید که سازندگان این ویروس و گسترش گونه های جهشی آن در جهان،تا چه هنگام به هدف های خود خواهند رسید.و در نخستین سال ۱۴۰۰،پایان جنگ بیولوژیکی بیماری "کرونا"ست یا کشورهایی،ناتوان در درمان و ناهماهنگ با مدیریت جهانی،آن را برای کشتار و آزار،تا سال ها دیگر،ماندگار می کنند!؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار