اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های استان خبر داد
علی شریفی گفت: امسال حدود ۴۰ درصد از مخازن سدهای خوزستان آبگیری شده است و با توجه به این وضعیت باید برای تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه با احتیاط عمل شود.
مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه امسال محدودیت‌هایی برای کشت برنج در خوزستان اعمال خواهد شد، گفت: امسال حدود ۴۰ درصد از مخازن سدهای خوزستان آبگیری شده است و با توجه به این وضعیت باید برای تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه با احتیاط عمل شود.

علی شریفی در خصوص تامین آب مورد نیاز کشت‌های خوزستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجودی آب در سدهای خوزستان، آب مورد نیاز کشت‌های زمستانه و بخشی از کشت‌های بهاره که اکنون روی زمین هستند، تامین شده است.

وی افزود: برای کشت‌های زمستانه، تامین آب به صورت کامل انجام شده است و مشکلی وجود ندارد اما برای برخی کشت‌های بهاره و تابستانه با توجه به وضعیت ذخایر سدهای استان خوزستان به ویژه در حوضه‌های کرخه، مارون و دز، با محدودیت‌هایی در تامین آب مواجه هستیم.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حوضه کرخه، مارون و حتی دز امکان تامین آب برای کشت‌هایی مثل برنج وجود ندارد. برای حوضه کارون نیز با توجه به شرایطی که وجود دارد، مجبور هستیم محدودیت‌هایی برای کشت برنج اعمال کنیم.

شریفی با بیان اینکه امسال محدودیت‌هایی برای کشت برنج در خوزستان اعمال خواهد شد، تصریح کرد: امسال حدود ۴۰ درصد از مخازن سدهای خوزستان آبگیری شده است و با توجه به این وضعیت باید برای تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه با احتیاط عمل شود.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی که در خوزستان وجود دارد، باید سطوح کشت محصولات را با آب تطبیق دهیم تا در تامین آب مورد نیاز این کشت‌ها دچار مشکل نشویم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار