شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر را به صورت مستقیم برای اجرای طرح شهید سلیمانی سازماندهی کردیم، گفت: از دهه سوم اسفند ۹۹ طرح تشدید اقدامات را آغاز کردیم و اکنون در حال اجرا است.

سردار حسن شاهوارپور امروز (۲۲ فروردین) در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در زمینه ویروس کرونا ما طرح سردار سلیمانی را داریم که محله محور است‏ و با برنامه ریزی خوب، این طرح در سطح محلات اقدام به بیماریابی می‌کند. بهداشت یا بیمارستان اعلام می‌کند که هر بیمار در کدام محله زندگی می‌کند و به ازای هر بیمار، ۱۰ تا ۱۱ نفر از اطرافیان بیمار تست می‌شوند. بخشی از این مهم، بر عهده بسیجیان است.

وی افزود: حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر را به صورت مستقیم برای اجرای طرح شهید سلیمانی سازماندهی کردیم. از دهه سوم اسفندماه ۹۹ طرح تشدید اقدامات را آغاز کردیم و اکنون در حال اجرا است. با محدودیت هایی که ستاد مرکزی کرونا اعلام کرده است، امیدواریم طی روزهای آینده، آسایش و آرامش مجددا به مردم ما بازگردد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به نقش مهم مردم در اجرای این طرح، یادآور شد: یکی از مسائل بسیار مهم، همکاری مردم است که نقش مهمی در اجرای طرح‌ها دارد. خوشبختانه مردم به خوبی همکاری می‌کنند. بازاریان نیز بعضا داوطلبانه برای قطع زنجیره انتقال ویروس در حال تلاش هستند.

شاهوارپور با اشاره به مشکلات اجرای طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: یکی از مشکلات طرح شهید سلیمانی بحث پشتیبانی‌ها است؛ عزیزانی که وارد این طرح می‌شوند بسیجیان داوطلب هستند و بدون هیچ چشم داشتی خدمت می‌کنند. بنابراین نیاز به پشتیبانی دارند؛ به عنوان مثال نیاز به ماسک، شیلد، گان و خودرو دارند. همچنین کمک‌های مومنانه و بسته‌های بهداشتی و غذایی که بیمار نیاز دارد، همه هزینه‌هایی هستند که نیاز به پشتیبانی دارد. البته ستاد مرکزی کرونا ابلاغ کرده‌ است و بخشی از دستگاه‌ها پای کار هستند. توقع ما این است دستگاه‌هایی که پای کار نیامده‌اند کمک کنند. البته فرمانداران نیز قول داده اند که از طرح پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرها  ظرفیت بیمارستانی محدود است. البته این مساله به دوستان درمان و بهداشت باز می‌گردد، اما نیاز است که امکانات این شهرستان‌ها بهتر و تقویت شود تا بتوانند تلفات را به حداقل برسانند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در پایان گفت: طرح شهید سلیمانی بر اساس یک تجربه علمی انجام شده، برخی از کشورها مانند ویتنام این کار را انجام داده اند و زنجیره انتقال بیماری قطع شده است. این طرح می‌تواند سریعا وضعیت را عادی کند و بهترین و کم هزینه ترین کار در بحث مبارزه با کرونا، قطع زنجیره بیماری است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار