شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بازرسان سازمان صمت در یک هفته اخیر به صورت منظم و شبانه روزی بر نحوه کشتار و توزیع مرغ در استان نظارت دارند.
امیرحسین نظری بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت تامین و تعدیل قیمت مرغ در استان در یک هفته اخیر بازرسی بر کشتار و توزیع مرغ به صورت جدی و با شدت در حال انجام است.

وی گفت: شبکه توزیع مرغ ساماندهی شده و بازرسان این سازمان در کشتارگاه‌ها برای نظارت بر کشتار مستقر هستند.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: بازرسان این سازمان میزان خروج مرغ از کشتارگاه را با لیستهای  توزیع تطبیق می دهند و واحدهای صنفی باید بلافاصله مرغ را در اختیار بازاریان قرا دهند و بازرسان نحوه توزیع را رصد می کنند.

نظری با اشاره به اینکه این طرح در چند روز اخیر اثرات مثبتی داشته است ادامه داد: در کنار بازرسی هایی که انجام می شود توزیع مرغ منجمد نیز برای تامین مرغ در اهواز در حال انجام است و تلاش داریم که توزیع مرغ منجمد را بیشتر کنیم  و با مدیریت توزیع ، نیاز مردم را پاسخگو شویم .

رییس سازمان صمت استان بیان کرد: در کمتر از یک هفته اخیر ۱۷۵ تن مرغ منجمد در اهواز توزیع شد و اگر اداره کل پشتیبانی امور دام استان مرغ منجمد بیشتری را تامین کند این روند توزیع همچنان ادامه خواهدداشت.

وی با بیان اینکه میزان آمار تولید و توزیع مرغ کشتار روز در اختیار سازمان جهاد کشاورزی است بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۲۰۰ تن مرغ کشتار روز در خوزستان توزیع می شود.

همزمان با سراسر کشور، شهروندان خوزستان نیز با کمبود مرغ و افزایش قیمت این کالا تا هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال مواجه شده اند .

با تصویب ستاد تنظیم بازار استان برای حل این مشکل خروج مرغ از استان و زنده فروشی مرغ ممنوع شده است و نظارت بر تولید و تحویل آن به کشتارگاه ها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان و نظارت بر توزیع توسط سازمان صمت خوزستان در یک هفته اخیر به شدت در حال انجام است.

به گفته سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان تولید مرغ در استان با میزان مصرف برابر است و همین موضوع بر کمبود مرغ در استان دامن می زند.

میزان مصرف روزانه مرغ در استان ۴۵۰ تن است که میزان تولید مرغ درون استان جوابگو نیست و با رایزنی استاندار خوزستان و سازمان صمت استان مقرر شده است ۷۵ تن مرغ از استان های بوشهر، ایلام و یاسوج وارد خوزستان شود.

در خوزستان ۷۵۰ مرغداری فعال وجود دارد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار