اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه رشد مصرف برق در استان نگران‌کننده است، گفت: اگر رشد مصرف برق به همین روال ادامه داشته باشد، امکان هر اتفاقی حتی خاموشی در تابستان وجود دارد.

محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: در حال تجربه رشد بی‌سابقه اوج مصرف برق در استان خوزستان هستیم که هشداردهنده است؛ تداوم آن و پیشی گرفتن مصرف از تولید می‌تواند شبکه برق را با چالش‌های جدی روبه‌رو کند.

وی افزود: رشد مصرف برق در خوزستان از هفته گذشته سیر صعودی گرفته و در ۴۸ ساعت گذشته پیک مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشدی ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد و در حال ورود به محدوده ۶ هزار مگاوات است که برای این وقت سال، بی‌سابقه و غیرمنتظره است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به دلایل احتمالی افزایش مصرف برق، عنوان کرد: افزایش دمای استان خوزستان به ۴۲ درجه و استفاده مردم از وسایل الکتریکی سرمایشی و شرایط کرونایی کشور در این رشد مصرف نقش دارد.

وی افزود: حتی ممکن است بخشی از این مصرف غیرمتعارف، مربوط به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز باشد که باید بررسی‌های لازم در این زمینه انجام‌ شود.

دشت‌بزرگ با اشاره به کاهش بارندگی و کاهش ۳۶ درصدی آورد رودخانه‌ها و سدهای خوزستان نسبت به سال قبل، گفت: به همین میزان کاهش ذخیره سدها، در تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی نیز کاهش خواهیم داشت که با توجه به رشد فزاینده مصرف برق، دردسرساز خواهد بود و باید به فکر راه‌های جایگزین برای جبران آن باشیم.

وی با بیان اینکه رشد مصرف برق در استان خوزستان نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: یکی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین اقدامات در شرایط موجود، مدیریت مصرف برق است؛ از مشترکان انتظار می‌رود مدیریت مصرف را در نظر داشته باشند و با صنعت برق کشور همکاری کنند زیرا اگر رشد مصرف برق به همین روال ادامه داشته باشد، امکان هر اتفاقی حتی خاموشی در تابستان وجود دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار